zusje

Nieuw-Zeeland, Hastings

Het is echt genieten bij Carla en Roel. Bijzonder om te zien hoe ze wonen. Een grote lamp grond met bomen erop en heel veel kunst van Ricks. Hij maakt de mooiste dingen van oud ijzer afval. Maar het huis van Carla en Ricks is niet te vergelijken met ons huis. Elk plekje is gevuld met schilderijtjes, beeldjes, blikjes, en nog zoveel meer dingen. Volgens mij is het voor Carla moeilijk om iets weg te gooien en zitten er overal herinneringen aan. Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Eerst uitgeslapen, daarna lekker kletsen en wat gegeten. Frans en Carla zijn toen nog boodschappen gaan doen. Echt even tijd tussen broer en zus. Op dit moment is Carla naar haar teken cursus en Frans is mee om als model te fungeren. Zo kunnen ze ook weer heel wat bijpraten. Fijn voor ze.
Vanmorgen kwam Carla nog naar ons om te vragen of we vannacht niets gemerkt hadden. Het bleek dat er nog een aardbeving is geweest. Ze lag te schudden in haar bed. Wij hebben niets gemerkt. Het is iets waar hier in Nieuw Zeeland meer geleefd moet worden. De aardbevingen die nu gevoeld worden zijn nog steeds naschokken van de grote aardbeving in Kaikoura van vorig jaar. Maar gelukkig wonen ze in een huis van begin 1900. Een prachtig houten huis met rondom een grote veranda. De foto's staan nog niet op de computer, dus die volgen nog.
Frans en ik snappen nu heel goed waarom Carla en Roel niet terug willen naar Nederland. Ze wonen zo geweldig mooi. Frans had op facebook gezet dat hij bij zijn zusje wilde gaan wonen. Bodine was het hier meteen niet mee eens. Maar wat als..........
We zullen de stap niet nemen, maar het is een geweldig land met geweldige mensen. Als het aan mij ligt is dit zeker niet de laatste keer dat we een bezoek brengen aan dit land.

Ha Ingrid, fijn te lezen dat het zo fijn is met de familie daar. Ik ben benieuwd naar foto's van hun huis. En leuk dat Frans mee is naar de tekencursus. Misschien wel een portrettekening, zou erg leuk zijn voor zijn zus. Jullie beleven echt alles daarzo, de aardbeving! Hoop dat het bij die ene nu blijft. Geniet van jullie geweldige vakantie. Groetjes

Marika 2017-03-21 09:16:37

frans moet iets meer uit de zon blijven dan gaan die gekke gedachten vanzelf over en nederland en someren zijn ook mooi geniet van alles wand jullie zitten al bijna op de helft groetjes en houdoe

tent 2017-03-21 09:21:16

Als ik jullie verslag lees en hoe ze wonen dan denk je al snel......ik ga daar ook wonen. Wat fijn dat jullie het samen zo heerlijk hebben met je familie. Blijf genieten. Doei... Ans

Ans 2017-03-21 13:15:12

Wat mooi al die verhalen, het is net of we er zelf bij zijn. Heel veel plezier en vooral genieten zodat je straks met mooie herinneringen terug komt. Groetjes