Dag 22, Shop till you drop part two

Verenigde Staten, Danvers

Heerlijk geslapen in het prachtige Vermont, maar helaas, het is nou eenmaal een road trip, dus we gaan naar de volgende staat....Martijn en ik willen allebei weer terugkomen ooit....dan hopelijk in augustus/september.

Now let's go to Maine for my lobster!
Alhoewel we weten dat we omrijden vandaag, willen we toch stoppen in Maine, de magneet is toch al gekocht hahaha!
Onderweg komen we nogmaals langs leuke souvenirshops in Vermont en ik probeer daar een maple syrup cream liquor uit, heb niet eens ontbeten vanochtend hahaha, erg lekker dat wel, maar ook duur.
De bergroute die we hebben is echt waanzinnig mooi en we plannen alvast onze nieuwe reis....

Ik wil vandaag twee dingen doen in Maine, shoppen en kreeft eten en ik heb al een leuke tent aan het water uitgekozen.
Maar zoals gezegd, eerst shoppen.
In Kittery is een super grote outlet en we slagen gelijk, dat scheelt....We kopen een paar broeken en ik moest een nieuwe vest, dus neem ik er daar twee van mee...waren $15,- per stuk....
Martijn heeft nog een nieuwe zonnebril nodig dus lopen we The Sunglass Hut binnen. Mijn zonnebril ben ik kwijt geraakt in Bennington, ik denk bij de diner vergeten, dus ik neem ook een leuke mee.
Als we klaar zijn met shoppen rijden we door voor mn Maine lobster.
We nemen plaats op het terras buiten en genieten van de zeelucht....dan pakken we het menu erbij.
Blijken ze niks gefrituurd te hebben of gebakken, dus het enige wat er op het menu staat is kreeft, clams en broodjes met een zakje chips.
Ik vind het echt sneu, want ik wil die lobster zo graag...Martijn en de kids vinden het uiteindelijk niet erg en ik bestel mn kreeft...iets over twee pond zegt ze....
Ze laat m nog even zien....arm beestje...voel mij schuldig...
De kids lopen met haar mee en zien dat ze dat beest in de pan doet, kids gelijk van slag....zielig!!!! Hij kroop helemaal weg want hij wou er niet in roepen ze....mn schuldgevoel versterkt nu nog meer, maar probeer t goed te praten door te zeggen dat zij ook kip enzo eten.
Uiteindelijk ligt ie op mn bord. Hij is wel erg lekker, beetje vloeibare boter erbij..
Als we klaar zijn krijgen we de rekening...$101,- incl. 20% verplichte tip!!!!
Mijn kreeft was gewoon 45 dollar, voel mij nu enorm rot! Dacht dat t hier zo goedkoop was in Maine, oh well, hij is nu op....
Nu rijden we door naar Massachusetts, we gaat eerst naar het hotel om nog even te zwemmen en daarna naar Salem. Dit stadje staat bekend om hun witch trials, er zijn bijna 200 mensen ten onrechte verdacht van hekserij en hierdoor geëxecuteerd.
Het monument is erg mooi, deze staat naast de één na oudste kerkhof van de USA.
Na ons bezoek in Salem gaan we weer naar het hotel....even relaxen...

Oh my, wat een verhaal over die kreeft! Kids een trauma en jullie moesten er haast een hypotheek op nemen, hahaha!