Dag 10, Are you ready to go back to Titanic?

Verenigde Staten, Bryson City

We mogen vanochtend uitslapen, we hoeven pas om 9.15 uur weg.
Het ontbijt is voor een goedkoop hotel ontzettend goed, met roerei en mini burgers etc. We hebben dit trouwens bij elk hotel.
We hoeven vanochtend maar een uur te rijden, we rijden richting Pigeon Forge, wat helaas ook erg toeristisch blijkt te zijn. (Qua drukte van verkeer want we staan gewoon weer in de file).

In de verte staat daar dan ineens de Titanic....echt gaaf gemaakt en gelukkig nog helemaal niet druk, want we mogen een half uur eerder dan we op de tickets hadden staan.
We krijgen van de crew een boarding pass voor t schip met daarop een naam van een passagier. Op het eind kan je dan kijken of je het overleefd hebt of niet.
Helaas mogen we binnen niet filmen of fotograferen, we houden ons braaf aan de regels.
De binnenkant is erg indrukwekkend, vooral de staircase en alle spullen van diverse passagiers uit verschillende klasse maken weer veel indruk.
Bij het boeken van de tickets een half jaar geleden, wist ik al dat de beroemde viool van de violist Wallance Hartley te bezichtigen was en ik had mij er enorm op verheugd om die te zien.
Daar mocht ik wel filmen en fotograferen gelukkig en ik heb de ramp overleefd.

Daarna gaan we nog even naar The Old Mill, dit gedeelte van Pigeon Forge is geheel in oude stijl gebouwd met winkels die net saloons kunnen zijn.

De temperatuur loopt weer gauw op, dus we rijden lekker de Great Smoky Mountains in.
Ze noemen die bergen niet voor zo, want het is echt net alsof de bergen aan het roken zijn.
Het uitzicht is schitterend, we stoppen dikwijls om mooie foto's te maken van de view....

Daarna gauw naar ons huisje in Bryson City rijden.
Dit gaat niet zonder slag of stoot helaas. Onze cabin staat nl. zo afgelegen, dat we een kiezelweg moeten nemen en we moeten zelfs door een klein beekje rijden.
Had ik al gezegd dat het een eenbaansweg is? Gelukkig hebben we geen tegenliggers.

Het huisje is werkelijk prachtig. Er loopt een beekje naast ons huis, het geluid is lekker ontspannend en het uitzicht is adembenemend.
Verder is er een hot tub en een fire pit, die laatste gebruiken we vanavond gelijk om smores te maken.
Als het donker is zien we allemaal fire flies, had ik ook nog nooit gezien....helaas ben ik als de dood voor insecten, dus ik ga lekker naar binnen.
Onze kamer is ook groot met een privé badkamer.

Gelukkig blijven we hier twee nachten, feeling very blessed....

Geweldig, klinkt zo heerlijk allemaal..