Dag 10, What's a Kenjun?

Verenigde Staten, Grand Canyon

Let's go, let's go! Hup, de auto in...op naar de Grand Canyon.
Uit die vreselijke drukte en weer de natuur in. Het wordt een lange rit vandaag, we zullen weer 5 uur zoet zijn in onze geweldige Dodge Grand Caravan.
Maar dat is geen probleem, want er staat iets geweldigs tegenover.
Tijdens t autorijden ben ik trouwens de enige die een dutje doet. Wij (mn zus en ik) deden dit vroeger ook op weg naar Roemenie, dan leek de reis sneller te gaan.
Via de south entrance rijden we t park in. Hier krijgen we de nodige documentatie. Dan rijden we door naar de check in.
We staan op de pine loop, plek 299.
Bij aankomst worden we al opgewacht door een eekhoorn, die op een rots nootjes zit te eten. Super cute!
Geen tijd om alles uit te pakken....the canyon awaits!
Bij de Market plaza pakken we de blue bus voor de overstap naar de red bus. Elke halte heeft weer een ander uitzicht op de Grand Canyon.
Martijn wordt gek van mij...ik zeg wel 10x "Ik kan niet geloven dat we hier zijn". Ik roep dit nl. al heel de vakantie.
Het is echt adembenemend hier.
Na een paar uur rondkijken gaan we spullen kopen voor onze bbq en dan terug naar pine loop.
Tent opzetten, luchtbedden opblazen, slaapzakken pakken...we leren t wel!
Dan lekker eten.
Intussen is t pikkedonker en zien we de bbq niet meer. Volgende keer kaarsen kopen.
Na t eten pj aan en spookverhalen vertellen in de tent.
's Nachts hoor ik, wat ik denk, een wilde hond ofzo janken...we zitten echt midden in de natuur...geweldig gewoon.

Heerlijk ik voel met jullie mee...het lijkt zo dicht bij... o ja ik ben er ook!!!!!