Dag 7, Amish, Amish, Amish

Verenigde Staten, Gordonville

Vanochtend voor het eerst uitgeslapen tot 7.30 uur maar liefst.
We beginnen vanochtend met een heerlijk ontbijt in ons mooie Best Western hotel, waar ze echt van alles hebben....waffles, fruit, zelfs hamburgers en roerei etc. echt veel.
Na het ontbijt gaan we een buggy ride doen bij Aaron and Jessica's buggy rides, lekker toeristisch...
We komen daar aan en we worden opgewacht door de dwerg van Twin Peaks, maar dan met baard en in Amish kledij.
Heel aardige man.
We mogen instappen in de koets, voorin bij de driver, lekker krap met zn vieren, want Martijn en ik mogen dan wel op de bank, Liam en Aidan moeten op een krukje, Liam vindt er geen reet aan.
Wij genieten van de mais en graanvelden en zien zo nu en dan een buggy voorbij komen.
Fietsen mogen ze niet, wel steppen, dus die zien we ook voorbij komen.
We bezoeken een echte dairy farm, de koeien staan op stal en ze krijgen wel met een machine eten.
Mijn maag draait zich om als ik zie dat de kalfjes alleen in een aparte locatie zitten, ieder in 1 hokje, omdat ze de kalfjes na een paar dagen weghalen bij hun moeder, zodat de koe meer melk produceert.
Dus ook al leven ze volgens een oude traditie, erg diervriendelijk is het daar dus ook niet (altijd, want elders in Lancaster County zie ik wel kalfjes bij hun moeder). Dan een pitstop voor freshly home made lemonade en cookies.

Na de buggy ride, gaan we mini golfen bi Waters Edge mini Golf.
Liam en Aidan spelen niet erg sportief, dus de puntentelling gaat uit. Helaas is de lol voor Liam er dan af, maar dat is jammer dan.

Dan even een whoopie pie halen bij de local bakery en langs de Farmers market.
Het ziet er allemaal erg leuk uit en qua prijs valt het wel mee.
Ik heb een leuke 50's tent gespot een half jaar geleden en ik vind het een leuk idee om daar te lunchen.
Martijn Aidan en ik nemen een heerlijke....hoe kan het ook anders....burger, Liam Mac n Cheese.
Ik kan nu echt oprecht vertellen dat de lekkerste burger die ik ooit gegeten heb, in Lancaster PA bij DJ's Taste of the 50's te halen is. Hij was echt super juicy en heel mals!

Na de lunch gaat we terug naar het hotel om daar even te zwemmen.
Tenminste, de kids dan. Intussen overleg ik met mn nicht Angelique over welke geur body lotion van het merk The Naked Bee ik ook alweer mee moet nemen....ik had het eerder vandaag gespot bij de Farmers Market, dus haal het straks nog even op.

Voor het avondeten heb ik een heerlijke Smorgasbord op de planning staan, maar Martijn heeft echt totaal nog geen honger.
Toch maar even mn zin doordrijven hoor....
Intussen begint het heel erg hard te regenen, het komt echt met bakken tegelijk naar beneden, gepaard met enorme donderslagen.
Laten we maar naar het restaurant gaan, want de Farmers Market sluit om 17.30 uur.
Omg! De straten staan gewoon blank en Martijn rijdt door plassen heen die aan de voorkant de gehele ruit bedekken....ik vind het vreselijk...
Tunnel staat ook tot wel 50cm vol en we moeten er echt doorheen.
Als we bij de Farmers Market uitstappen en we tien meter door de regen lopen, zijn we gelijk doorweekt, zo hard regent t nu ineens.
Gauw de lotion halen en naar het restaurant.
Martijn eet omdat t moet en ik probeer weer lekkere nieuwe Amish cuisine uit.
De kids eten gratis dankzij een coupon die ik via de site had gespot.

Na het eten rijden we naar de Roller Skating baan, maar omdat het zo geregent heeft, is het ook gelijk een stuk drukker op de weg, we doen er 45 min over ipv 20 min.
Flink balen, maar is nog niks vergeleken met de dag erna, maar daar kom ik nog op terug ;-)

Voor de roller skating heb ik ook een coupon voor 2e persoon gratis toegang, dus voor $24,- incl. skates zijn we klaar.
Helaas hebben Martijn en Aidan het na 1x vallen gelijk geen zin meer....Liam en ik vinden geweldig, al is het wel weer even inkomen voor mij....laatste keer op mn skates is ongeveer 30 jaar geleden. ( die blauw/gele, weet je nog?)

Na het skaten weer naar huis....wéér effe file, we zijn rond half tien terug op de kamer hierdoor.
Mr. Robot komt toch pas om tien uur....beetje jammer dat de seizoens premiere van Suits om 21.00 uur begon, die mis ik nu.
Mr. Robot heb ik ook niet afgekeken, mn ogen vallen langzaam dicht en bedenk mij dat ik t nog wel een andere keer terugkijk....
Morgen weer vroeg op, want dan staat DC op de planning....

jaaaa, die blauw gele had ik ook.

Carolien 2016-07-15 18:04:16

Het valt ook niet mee hoor, rollerskaten, ik snap Martijn en Aidan wel :-). Ik had die blauw-gele niet. De mijne waren wit met gekleurde stipjes en groene wielen. Echt loeihard mee op mijn kont gevallen, doordat ik tegen een muurtje wilde leunen. Supersuf. Járen later heb ik nog eens zwarte skates gekocht met complete valbescherming. Één keer op gestaan, je had erbij moeten zijn (gelukkig niet het geval, want het was een gênante vertoning, haha!). Nooit geweten dat de Amish niet eens mogen fietsen! Dat ze de elektrische fiets niet zouden omarmen snap ik wel, maar de fiets die je gewoon zelf moet aandrijven door te trappen..... Wow! Mogen ze wel skaten?