Dag 16, stupid, stupid, stupid!

Verenigde Staten, Kings Canyon

Tijd voor Kings Canyon! We rijden weer een paar uur eer we daar zijn. Martijn
is t nog niet zat gelukkig.
Eenmaal daar aangekomen is de kamer nog niet klaar, dus gaan we gelijk door naar General Grant Tree. Het is niet de grootste Sequoia, maar hij staan hier heel dichtbij. Alleen General Sherman is groter, helaas is dat weer een uur heen rijden en daar hebben we niet veel zin in.
General Grant is ook erg indrukwekkend groot. Ook zien we hier allemaal squirrels en chipmunks. Echt heerlijk genieten in de vrije natuur.
Om 16.00 uur gaan we de sleutel ophalen van onze cabin.
Die kijkt recht tegenover de buren en dat zie ik niet zo zitten. Omdat ze helemaal volgeboekt zijn, kan ik jammer genoeg niet wisselen. Hopelijk zijn de buren heel leuk.
Het blijkt een Amerikaanse familie uit LA te zijn. Supervriendelijk en behulpzaam.
Vaderlief helpt ons zelfs met brandhout en onze haard aansteken. Hij gebruikt hiervoor een gasbrander, gaat heel makkelijk.
Wij dekken intussen de tafel en kletsen wat over onszelf, echt heel gezellig.
Intussen is ons hout uitgegaan en omdat ik ze niet wil lastigvallen, besluit ik onze eigen aanmaakvloeistof in de haard te sprenkelen. (gelijk iets meer, dan brandt t beter).
Als ik met de aansteker t hout wil aansteken, onstaat er een enorme vuurbal midden in mn gezicht en arm.
KABOEM!! Kleine explosie volgt.
Bad idea dus....
Mn haar in de fik, hand verbrand en flink geschrokken. Don't try this at home!
Onze buren gelijk voor water en eiwit gezorgd, zo lief!
Daarna de hele avond gezellig gekletst en de kids hebben heel leuk gespeeld met hun kids.
Tijdens t eten zelfs beroofd!
Een wasbeer aasde op onze broodjes en kwam 2x terug om deze te stelen. Supercute! mn hand doet trouwens wel erg zeer, maar dat komt wel goed. Ik had van sok van Liam een verband gemaakt en deze constant nat en koud gehouden.