Dag 16, NOLA

Verenigde Staten, Slidell

Waarom ben ik nou elke ochtend zo enorm vroeg wakker? Gewoon wéér zes uur wakker...dramatisch gewoon.
We hoeven pas om 9 uur weg...vandaag gaan we een swamp tour maken.
Na ons ontbijt stappen we de auto in en rijden we binnen tien minuten naar de opstapplaats.
We krijgen een bandje en de kids moeten een life jacket aan.
Dan wachten we tot we kunnen instappen....binnen tien minuten ben ik al doorweekt van de transpiratie, daar heb ik normaal nooit last van....in de bayou is de luchtvochtigheidsgraad volgens mij 90%, echt bizar...
Zodra we op de boot zitten en onze gids zn speech gegeven heeft, kan hij met volle snelheid de rivier overschieten, betere airco bestaat gewoon niet, lekker man!
Nu is het afwachten of we nog wat wildlife zien. De eerste gator meldt zich al snel en na een stukje hotdog en marshmallow komen er nog drie.
Grappig om te zien hoe ze de lucht inspringen om t te pakken en ik ben erg opgelucht dat onze gids dat beest niet drie keer laat springen, maar gewoon in 1x zn hapje geeft, anders vind ik t erg zielig nl.
Als we de echte swamp ingaan, zien we een raccoon en later nog een wild zwijn, verder nog een paar kuikens in een nest van een vogel waarvan ik de naam al vergeten ben....
Al met al een geslaagde tour.

Na afloop komt er een grote grijze wolk aan en begint het te onweren, de volgende tours zullen nu wel gecancelled of uitgesteld worden denk ik....
Wij gaan maar gelijk door naar New Orleans, ik wil graag lunchen bij Dooky Chase. De regendruppels vallen met bakken tegelijk uit de lucht nu en door de voorruit kan je bijna niks meer zien....ook als we een lange brug over moeten, zien we niks, alleen regen....
Dankzij een goede navigatie rijden we in 1x naar het restaurant, maar omdat het zo enorm hard giet, kunnen we niet uitstappen zonder in 30 sec drijfnat te worden, dus we wachten tot de bui een beetje wegtrekt.

Als het zover is, is de stoep verregend en lopen we toch met natte voeten het restaurant binnen. De wachttijd in het restaurant is erg lang, de regen heeft er helaas niet voor gezorgd dan de gasten thuis bleven, we moeten anderhalf uur wachten voor we een tafel hebben.
Het is wel ontzettend lekker, beste soul good van NOLA en zelfs Obama komt hier dikwijls langs om te eten.
We hadden het lunchbuffet genomen...ze hadden van alles en ook Martijn zn favoriet, fried chicken!! Locale Creole food op zn best!
Met een enorm gevulde buik verlaten we het restaurant, het is buiten mooi opgeklaard....nu Bourbon Street opzoeken.
We parkeren de auto op Decatur Street en lopen richting Bourbon Street. Wat een weirdo's lopen hier....van Goth tot dronken malloot en veel muziek, maar geen blues of jazz op straat, gewoon harde live muziek vanuit de bars.
Ik vind het prachtig en geniet van de vrolijkheid en openheid, de rest vindt t niet zo spectaculair denk ik...

In het restaurant heeft een vrouw ons een adres gegeven van een zaakje waar ze snoballs verkopen. Na Bourbon street en een rondje New Orleans gaan we op zoek...ook deze plek blijft goed verstopt te zitten...we kunnen t niet vinden...we hebben wel heel NOLA gezien hahaha!

Dan maar weer naar het hotel. Martijn wil graag een wasje draaien en de kids gaan nog even zwemmen.
Straks nog even een Walmart opzoeken voor een souvenirtje, in de stad is dat weer reteduur natuurlijk!