Dag 21, Boulevard of broken dreams

Verenigde Staten, Los Angeles

Ik heb mn plan gewijzigd en ipv vandaag, gaan we morgen naar Universal Studios.
Vandaag gaan Martijn en de kids naar Legoland en ik in mn uppie LA verkennen.
Na t ontbijt zet Martijn mij af bij Warner Brothers Studio's voor de VIP Tour.
Sooo exciting!
De tour begint om 8.45 uur en begint in een kleine bioscoop waar een minifilm van 9 min. afgespeeld wordt over de historie van WB.
Dan mogen we met de tourguide mee, zij neemt ons mee naar diverse sets; True Blood, Pretty Little Liars, Jurassic Park en vele andere series/films die hier dagelijks worden opgenomen.
Onze inside look is in de Friends studio, waar iedereen op 'de bank' mag zitten en er een foto gemaakt wordt.
De tweede is de studio van Ellen. Intussen vertelt de gids natuurlijk alles over het reilen en zeilen van de studio.
Echt geweldig! Best time ever!
We bezoeken daarnaast ook t batman museum en die van Harry Potter. Mocht de toverhoed nog even opzetten en ik werd gelukkig ingedeeld bij Griffindor hahaha!
Na meer dan twee uur is de tour voorbij en pak ik de bus naar Hollywood Boulevard.
Daar zal ik een rondleiding krijgen in The Dolby Theater, daar worden jaarlijks de Oscars uitgedeeld.
T theater vind ik maar klein en valt mij een beetje tegen, ik had meer glits and glam verwacht, maar dat zal wel komen omdat t nu niet gebruikt wordt. Moet ik toch maar een keer naar de Academy Awards uitreiking gaan hihi.
Ik stond wel op de middelstip, waar honderden mensen dat mooie beeldje in ontvangst mochten nemen...tja...dat beeldje....die heb ik nu in t echt gezien. Wat mooi zeg! I want one! ;-)

Als deze tour ook voorbij is ga ik naar t Hollywood Museum.
Crap, always stick to the script Lari!
Hij is gesloten, op woensdag weer geopend. oh well....Dan maar naar Madame Tussaud.
Of, ik heb de helft niet gezien, of het was t geld zeker niet waard. Wat klein zeg! En wat weinig sterren! (in London kwam er geen eind aan)
Gelukkig zat dit ook in de GoCard.
Dan maar Hollywood Boulevard afstruinen en sterren kijken.
Ik film en klik erop los....met mn camera...gaaf hoor...mn benen doen nu wel een beetje pijn en ik heb dorst...ik ga bij The Hard Rock Cafe een broodje eten. Martijn is intussen onderweg van Legoland naar Hollywood. Hij staat helaas in een file van 40 mile...Ik besluit maar nog een rondje boulevard te doen.
Ik zie ineens een groep mensen in een alley staan, dus ik er naartoe.
De show van Jimmy Kimmel is bijna afgelopen en daar blijken Ted Danson en Eva Green te gast te zijn.
Dus blijf ik ook maar wachten om een mooie foto te kunnen schieten.
Dit lukt aardig if I may say so myself.
Bij Ted Danson zijn de mensen nog rustig, maar als Eva Green naar buiten komt breekt zowat de hel los en word ik door 20 mensen tegen een dranghek gedrukt..wat een gekte! Ik wist niet eens wie ze was tot ik s avonds op IMDB ging kijken. Nou herken ik haar... (300, gave film)
Ze neemt rustig de tijd om mensen een handtekening te geven en de jongen naast mij mag met haar op de foto.
Als de mensenmassa achter haar auto aangaat, ga ik weer naar Boulevard.
Intussen is de zon bijna onder en wordt t frisjes....ik baal dat ik niet gewoon de film heb gepakt...maar dan had ik TD en EG ook niet op de foto.
Dan hoor ik getoeter en zie ik Martijn aan de overkant. Snel de auto in en naar de Hollywood Sign.
Omdat t al donker is en Griffith Park op t laatste stuk afgesloten is, rijden we maar door naar t hotel.