Dag 3, Walk till you drop

Verenigde Staten, New York

Om vier uur 's nachts wakker. Die jetlag is toch nog volop aanwezig. Iedereen ligt nog te slapen, maar na ongeveer 30 minuten zijn ook Aidan en Martijn klaarwakker....alleen Liam slaapt nog lekker door, maar uitslapen kan ie thuis ook heel goed....echte tiener....
Om 8 uur gaan we bij de Deli naast ons hotel lekker ontbijten. Pancakes en eggs en bacon met vers geperste jus d'orange, t gaat er goed in.

Omdat we beloofd hebben Madame Tussauds te bezoeken, zorgen we dat we er lekker vroeg zijn....om 9 uur gaan we naar binnen.
Is een stuk leuker dan in LA moet ik zeggen. Naast de gebruikelijke wassen beelden hebben ze nl. ook een Avengers 4D film, die is erg grappig. Was alleen een beetje jammer dat Katy Perry er niet bij stond, Liam had zich er zo op verheugd...
Na zo'n anderhalf uur rondlopen staan we weer buiten.
Vandaag is t wat frisjes (voor mijn doen) dus kunnen we beter vandaag naar Century 21 om te shoppen. Het zou nog gaan regenen zeiden ze gisteren dus dan loop je liever ergens binnen toch?
Dus hup, weer de metro in, maar door mijn foute advies pakken we de verkeerde metro en belanden we in Soho.
Ook leuk, want nu kunnen we gezellig richting Chinatown en Little Italy lopen.

Na een tijdje lopen verschijnen de eerste Chinese straatborden.
Het heeft wel iets vind ik. Liam spot in Little Italy een souvenirswinkel en nog één en nog één....pffff, echt zooo geen zin in, maar ja, hij wil graag beeldjes, dus shoppen we vrolijk verder.
Onze voeten vervolgen de weg Downtown en we staan ineens weer bij de One World Trade Center. Century 21 zat daar 7 jaar geleden om de hoek, dus het kan niet ver lopen zijn.
Tenzij je, zoals bij ons het geval is, een richting gevoel hebt van een kapotte kompas, want we lopen ons de schompes en komen geen stap dichter bij de Valhalla voor shopaholics.
Dan maar even vragen, want mn voeten beginnen nu wel enorm pijn te doen.
Drie blokken verderop moet t zijn.....en ja hoor, na ongeveer 3,5 uur non stop wandelen kan het shop plezier eindelijk beginnen.
Mn voeten doen intussen zo'n pijn, dat ik er eigenlijk niet zoveel zin meer in heb, but mama needs a new pair of shoes, dus effe doorbijten.
Die shoes kan ik niet vinden, enige wat ik heb gekocht is een shirt voor Aidan, slippers voor Aidan en een zwembroek voor Liam.
Martijn zet hierna zn zinnen op Wall Street. Daar gaan we weer....come on feet, nog effe volhouden.
Helaas kunnen we de weg wéér niet vinden....ipv rechts pakken we links en vice versa, we zijn nu echt wel gesloopt, maar onze Econoom wil zo graag naar Wall street, dus dan maar weer met de metro. Hallo WTC! Daar zijn we weer! Intussen is het al weer 16.00 uur.....gauw ff een hotdog naar binnen werken van zo'n hotdog stand en een colaatje drinken bij TGI Fridays.
Dan staan we eindelijk op Wall Street.
Erg leuk.

Nu terug naar het hotel, t was weer een leuke maar vermoeiende dag.
Omdat we geen zin hebben om ergens te eten, hebben we bij Food Emporium een gebraden kip gekocht en wat ramen noodles voor Liam, die bleef even in t hotel.
Nu liggen we allemaal op bed, onze voeten/benen moeten even opladen, morgen gaan we nl. weer lekker de hort op.
New York is nog niet van ons af!

Jullie zijn lekker bezig jongens, geniet er maar van! Liefs uit Berkel xx

Elma Baaijens 2016-07-10 08:17:47

Heel herkenbaar het vele lopen in NY. Wel een hele ervaring. Wij vinden het leuk om jullie avonturen te lezen. Op naar de volgende, nog even, van nieuwe schoenen krijg je ook blaren hoor!! Annemiek is ook weer aan het bloggen, wellicht ook leuk om te lezen.

Annemiek en Martijn 2016-07-10 14:04:26

Al dat lopen en de teller staat nog op 0 km. Leuk om te lezen moppies! I follow!

Carolien 2016-07-10 20:59:47

Haha, wat een heerlijk verhaal dit. Jullie hebben OWTC in ieder geval uitvoerig kunnen bekijken evenals héél downtown :-). Zit Century 21 niet meer 'tegenover' Ground Zero (ik dacht aan de kant van het kerkje)?