Dag 21, Berries, Maple syrup and Cherries

Verenigde Staten, Bennington, Vermont

Ok, nu weet ik waarom onze navigatie ons elke keer om liet rijden....na 16 dagen komen we erachter dat onze instelling op 'tolweg vermijden' staat. Ik vond het al zo raar dat we op weg naar Niagara Falls ook helemaal moesten omrijden...hebben we niet naar geluisterd natuurlijk, maar goed, op de terugweg richting Buffalo dus wel en vonden we pas om tien uur een hotel ipv om acht uur.

Ach, nieuwe dag en we kunnen wat rustiger aan doen...
Het is toch nog vier uur rijden...maar op de Interstate (tolweg dus) hebben ze leuke giftshops en we zien daar nog leuke souvenirtjes.
We hebben twee jaar geleden kentekenplaten magneten van alle staten die we bezocht hebben gekocht.
Die hebben ze hier helaas niet....maar wel magneten in de vorm van de staten.
Aangezien we er meer dan 20 bezoeken, zijn we best veel geld kwijt lol.

Voor we Vermont binnenrijden, rijden we eerst langs Amsterdam en dan Rotterdam...da's best grappig als je in de USA rijdt.
Dan rijden we Vermont binnen....Martijn is gelijk helemaal verliefd op deze staat, told you....prachtstaat!
We rijden direct tegen the Green Mountains aan, wow....

Eerste stop in Bennington is the Apple Barn. Aidan en ik krijgen allebei een bakje en dan mogen we het land op om de bessen zelf te plukken, wat is dit rustgevend en gezellig zeg!
Na t plukken kopen we nog wat souvenirs en lekker veel zelfgemaakte koekjes en een halve blueberry pie...oh en apple cider mini doughnuts..mn broeken passen thuis echt niet meer hoor en I don't care....fruit is gezond hahaha!

In Bennington heb ik een hotel geboekt, the Paradise Inn. Als we er aankomen duiken de kids gelijk het zwembad in....het is een prachtig hotel en de kamer is mega ruim.

Na het zwemmen gaan we bij the Blue Benn diner eten. Het is een echte authentieke aluminium caravan diner...ziet er superleuk uit van binnen en van buiten en op elke tafel staat een mini jukebox...de kids kiezen gelijk Willie Nelson's 'On the Road again'....toch nog niet genoeg gehoord blijkbaar.😜
Ik eet hier mn eerste echte roast turkey dinner....echt te lekker gewoon!
Liam en Martijn smullen ook van hun chicken fingers en meatloaf, alleen Aidan zn spaghetti en meatballs (of eigenlijk megabal) wordt niet echt gewaardeerd...of hij had niet zo'n trek...
Na het eten gaan we de stad verkennen.
In Bennington staat een supermooie Katholieke kerk en een mooi monument van WWII...we rijden langs beiden.

Als we teruggaan naar t hotel gaan de kids nog even zwemmen....
Martijn en ik genieten nog even van de enorme rust....
Vermont ziet ons heus nog terug!