Dag 1, Welcome to the United States of America

Verenigde Staten, New York

Jeetje, wat een verademing....de wekker gaat vanochtend op dezelfde tijdstip af als altijd. Dus geen gehaast of gestress, gewoon lekker op tijd opstaan en gereed maken voor onze trip.
Om 8.20 zitten we in de auto en de auto trip naar Dusseldorf gaat voorspoedig.
We besluiten om 10.30 uur nog even te stoppen bij een wegrestaurant, ff een pretzel kopen en weer door, want ondanks dat ik niet hoef te stressen, heb ik er toch last van....
11. 00 uur precies parkeren we onze auto op P7. Deze staat direct naast de terminal, dus ideaal.
Incheckbalie 148-150 om de koffers af te geven, ook dit gaat smooth. Vliegtuig in, vertrekt ook nog s op tijd, tis een mooi toestel en we krijgen in dat uurtje vliegen gratis drinken en een snack, gotta love British Airways!

Tijd om te landen, Liam en Aidan zitten klaar met hun ipad om Londen vast te leggen en dat lukt super! Big Ben, Londen Bridge, Tower Bridge, Westminster Abbey, Londen Eye, we hebben t allemaal gezien, echt geweldig!
Na de landing een Harrods opzoeken. Hij zit gelijk op terminal 5, wel een kleintje maar, maar dat maakt niet uit, ik heb mn tasje hahaha! Oh ja en drie pennen lol.
Nu naar onze grote 777 toestel (772 volgens mij). Kids helemaal lyrisch omdat er een high tech entertainment system inzit incl. usb aansluiting.
Ook deze reis loopt zeer voorspoedig en we landen om 18.54 uur local time.

Dan begint de ellende.....omdat het zo druk is, moeten we wachten tot we naar de slurf worden getrokken, hier gaat een ruime half uur overheen.
Dan uit het toestel en door de douane. Holy crap!!!!! Nog niet goed uitgestapt en de rij begint gewoon al in de hal.
Na een uur zien we hoe dit komt. Er komen 3 toestellen binnen en er zijn maar 4 loketten. Echt een drama, maar.....this is America baby! So I don't care....that much dan....ik denk dat we daar echt wel anderhalf uur hebben gestaan.
Als we er eindelijk doorheen zijn komt de vraag, taxi of metro.
Taxi zou $80,- zijn, maar voel mij een beetje opgelicht worden, dus ik zeg dat we lekker de metro pakken.
Eerst de airtrain naar Jamaica en dan metro E blue naar 42st....22 haltes maar 😱.

Dan het mooiste moment van de avond, de kids komen boven en met gemengde gevoelens nemen ze de neonlichten in hun op.
Ik zeg met gemengde gevoelens, want terwijl bij Liam een enorme aaaahhhh glimlach verschijnt, trekt Aidan wit weg en kondigt aan te moeten spugen.
En dat doet ie dan ook.....flink....arm kindje.....en dan moeten we nog 7 minuten lopen naar ons hotel. Inmiddels is het 11pm als we bij het hotel aankomen, we zijn nu wel erg moe.
Martijn gaat nog even water halen met liam bij 7/11 en ik pak de koffers nog ff uit.
Komen ze terug met een mega pizza! Ik had nog best trek, dus ondanks dat ik gelijk vroeg of zo'n grote pizza wel nodig was, eet ik wel twee slices....dan nachtlenzen in en ogen dicht....dag 1 zit erop.....good night!

Jheeee you're in THE big Apple baby!!!!