Dag 5, Happy Birthday Liam!

Verenigde Staten, New York

Hieperdepiep! Liam is jarig vandaag en dat gaan we groots vieren.
We beginnen vanochtend eerst bij Carlo's Bakery om de Oreo taart op te halen. Deze had ik online besteld. Omdat de bestelling niet zonder slag of stoot ging door cc problemen, heb ik een gratis mok gekregen, superblij mee!
De taart is ook prachtig, we gaan m opeten in Central park tijdens een mini picknick.
We zoeken een prachtig plekje op, Martijn steekt de kaarsjes aan en na ons mooie gezang blaast Liam 13 kaarsjes uit.
Daarna even ontspannen en de kids kunnen mooi even spelen op deze prachtige dag.
De zon schijnt volop en dat blijft t doen vandaag.
Na Central Park gaan we terug naar het hotel om de taart in de koelkast te zetten.
Daarna pakken we de metro richting Battery Park voor onze bootrit naar het vrijheidsbeeld.
Helaas stappen we wéér bij de verkeerde halte uit en moeten 30 min. op sneltempo naar de ferry lopen, ik ben best pissed, want de juiste halte staat notabene op mn uitdraai en toch stap ik bij de verkeerde halte uit en zie ons alweer 3 uur ronddwalen.
Iets voor enen zijn we er en sluiten we aan in de rij, tis druk.
Uiteindelijk hoeven we maar 1 ferry te wachten en kunnen we instappen.

Daar is Lady Libery, de kids vinden t prachtig en wij ook.
7 Jaar geleden heb ik haar ook van dichtbij mogen bewonderen alleen bleven we toen op de boot.
Nu stappen we uit, want ik heb pedestal kaarten, daar kan je mee naar binnen.
207 trappen maar liefst moeten we lopen, die burger van Five Guys is er allang afgesport!
Boven aangekomen voel ik mij net een sardine, tis te smal en te druk, dus gauw weer naar beneden.
De etage eronder is een stuk rustiger en de etage hieronder is in de ster van het standbeeld en is heerlijk rustig voor de mooiste foto's.
Bij de souvenirshop kopen we nog een leuke magneet en daarna gaan we weer terug naar de ferry, Ellis Island skippen we ook dit keer, want de kids willen graag zwemmen en inmiddels is het alweer half vier.

Bij het hotel gaan de kids dus nog even zwemmen en ik doe op de kamer even mn ogen dicht. Ik heb zo'n enorme pijn in mn benen dat ik de rust echt even nodig heb.
Na het zwemmen gaan we richting de Empire State Building.
We pakken wéér de verkeerde metro, dus onze pijnlijke benen moeten weer flink aan t werk.
Ik had Liam nl. gezegd dat het uitzicht met zonsondergang het mooist is, dus kan ik hem niet teleurstellen en te laat komen.
Eindelijk daar aangekomen, blijkt dat ik de tickets, die ik de hele dag in mn tas had zitten, eruit heb gehaald...dom...dom...dom!
Dus geen tickets!!!!
Martijn loopt al naar de metro, maar ik bedenk mij ineens dat ik de tickets in mn mail heb staan, dus Liam gauw achter Martijn aan....het idee dat Liam m niet kan vinden en hij verdwaalt op 5th Avenue, beangstigt mij enorm. Gelukkig duurt deze angst maar 2 min. want ik zie ze in de verte teruglopen en we kunnen dankzij de gratis wifi de tickets ophalen.
We kunnen naar boven!
Please laat ons niet te laat komen voor de sunset!!!!
We komen eindelijk boven, het is inmiddels 20.25 uur, dus ik denk dat het niet gelukt is....
Wow, wow, wow, het uitzicht is prachtig! De zon is nog niet onder, de hemel kleurt prachtig rood oranje geel en de zon geeft een mooie gloed op de Freedom Tower....de lichtjes in New York sprankelen in de zonsondergang, het is echt prachtig!
Maar druk!!!! We kunnen amper een rondje maken, want er komen steeds meer mensen bij en niemand gaat naar beneden.
Martijn heeft gefilmd en foto's gemaakt en ik heb ook genoeg foto's, dus wij gaan lekker wel naar beneden, we hebben gekregen waar we voor kwamen.

Intussen is het donker en gaan we naar de 99 cent pizza tent om een pizza te halen.
We hadden nog niks gegeten, behalve dan de hot dog voor 1 dollar en de gratis Slurpy van 7/11.
Intussen half 11, en nu moeten we echt gaan slapen, morgen de auto ophalen in Hoboken, maar we moeten de koffer nog inpakken.
Liam zn verjaardag is in ieder geval super geweest en hij vindt dat gelukkig ook. Deze is niet meer te overtreffen denk ik zo!

Ohh kan niet wachten op de foto's ... Wat lijkt mij dat toch geweldig.... Gefeliciteerd Liam πŸŽˆπŸŽ‰πŸ˜˜

Annemieke 2016-07-12 16:54:10

Jullie zijn heerlijk aan het genieten en Liam heeft een super verjaardag gehad. Het is zo leuk om te lezen ! πŸ’‹πŸ’‹