Dag 19, Pennsylvania Polka

Verenigde Staten, Bradford PA

Goood Morning!
We hebben vandaag niet zoveel op het programma staan, enige stop van vandaag is:
Punxsatawney!!!!
Voor degene die de film Groundhog day nooit hebben gezien...tough...
Maar eerst slapen we lekker even uit. We lagen pas om half twee op bed vannacht, we vertrekken daarom niet eerder dan tien uur.
We rijden vandaag door drie staten heen, eerste is natuurlijk Ohio, dat is niet zo spannend.

Volgende staat...West-Virginia....het liedje staat al klaar.
Het nummer gaat vier keer op repeat en we zingen uit volle borst mee...dan zijn we in Pennsylvania..Echt grappig dat we in 15 minuten door een staat rijden...

Ik vergeet een stop....601 Mc Kinney road, waar de zwaartekracht op reverse zou staan.
Bal is uit de koffer gepakt en laat de bal maar rollen. Men zegt dat de bal op de heuvel ipv naar beneden, naar boven moet rollen.
In ons geval....naar de zijkant.....voel mij net een mythbuster....verdict: BUSTED

Na een aantal uur rijden, rijden we Punxsatawney binnen....de bosmarmot verwelkomt ons al snel....hup, gauw de polka op...
Echt onwerkelijk om hier te zijn, waar elk jaar op 2 feb Punxsatawney Phil voorspelt of de lente dit jaar eerder begint of niet.
Op Barcley square kan je m zien zitten, of eigenlijk slapen...zooo grappig dit!
Volgende stop....Gobblers Knob....hier komen jaarlijks enorm veel mensen de voorspelling van Phil aanschouwen...superleuke traditie...maar leuker in de zomer, het is hier 's winters echt enorm koud nl.
Vandaag niet, lekker warm, dus veel beter voor mij.

We hebben intussen honger, even een local supermarket in.
Ik koop daar een mega stokbrood belegd en al...even een beetje afmaken met ketchup, mosterd en relish...
Martijn en ik eten allebei 1 stuk van tien cm en dan is er nog een halve stokbrood over...

Intussen is er alweer een enorme wolkbreuk zn lading water aan t lossen. We eten daarom in de auto, een gezellige picknick zit er niet in.
Er waswel een Walmart in de buurt en we moeten nog een koffer, dus duiken we die maar in. Helaas toch weer verregend binnen 30 sec....gaat zo hard hier.

Geen koffer gevonden, maar wel weer leuke shirts...
Dan vervolgen we onze weg weer richting t noorden...ons hotel zit in Bradford.
We moeten 98 miles rijden en doen er 2 uur over, want we rijden door diverse plaatsen heen...

Als we er eindelijk zijn, gelijk pj aan en ontspannen...morgen Niagara Falls!!!