Dag 6, On the road again

Verenigde Staten, Gordonville

En dan is het zover, we moeten het drukke NY verlaten, we vinden het geen van allen super erg. We zijn versleten door het vele lopen en de stad hebben we nu wel gezien.
Ik ben al voor zessen wakker en dat is maar goed ook, want de koffers moeten nog worden ingepakt.
Tevens ben ik benieuwd of het snel zal gaan met onze huurauto, de reviews zijn niet best.
We hebben besloten om met de bus naar Jersey te gaan om in Hoboken onze auto op te halen. Achteraf een top besluit, want we zijn in totaal nu 10 dollar kwijt ipv 30+ dollar met een taxi.
Na vier haltes zijn we er en de auto ophalen loopt voorspoedig. We krijgen weer een prachtige Dodge minivan, maar deze is nog luxer dat die van twee jaar geleden. (Ingebouwde nav. tv scherm voor de kids en zelfs een stopcontact naast alle usb aansluitingen.
We gaan rijden....Willie Nelson wordt opgezet en ook al is onze 1e stop bij Carlo's Bakery, onze road trip is nu echt begonnen!

Bij Carlo's kopen we nog wat lekkers en de zus van Buddy wil graag met ons op de foto, dus doen we dat maar lol.😁

Volgende stop: Philly!!!!
We rijden richting Rocky Steps en omdat het rot parkeren is, stap ik als enige uit om de trap te beklimmen.
Een vrouw maakt voor mij een victory foto en daarna stap ik weer in de auto.
Op naar Amish country!

We rijden het prachtige landschap in waar groente en fruit, vooral mais domineert.
We zien al een paar Amish in een buggy rijden en werken op t land.
Bij het hotel aangekomen, is het eerste wat we doen, omkleden en zwembroek aan, het is vandaag 40+ graden hier, dus een beetje verkoeling zal ons goed doen.
We kunnen maar een uur zwemmen, want we moeten gauw naar Katie's Kitchen, echt Amish eten doe je daar blijkbaar en het moet ook geweldig zijn.
Het is een restaurant die volledig gerund wordt door Amish en we worden bij binnenkomst door een Amish meisje naar onze tafel gebracht.
Martijn heeft fried chicken besteld, de kids mac n cheese en ik een echt Amish wedding meal met stuffed chicken en mash etc.
Het smaakt erg goed, maar tis erg veel....ik zit bomvol.
Na een uur staan we weer buiten, dus de kids trekken bij t hotel hun zwembroek weer aan.
Ik ga lekker op de kamer live kijken naar Pretty Little Liars....spannend!!!
Ik hou amper mn ogen open door de vermoeidheid en als de kids terug zijn van t zwemmen doe ik lekker mn oogjes dicht, morgen weer een nieuwe dag!

Gave trip hoor, eten bij de Amish, lijkt me bijzonder om wat meer van deze groep mee te maken. Van de Rocky Steps had ik nog nooit gehoord, maar ben dan ook niet zo'n filmkenner als jij bent, dan is het geweldig om daar te zijn! Ben benieuwd naar je Victory-foto :-) Wij werden destijds door onze reisleider gedropt bij de Liberty Bell en bij de overdekte markt. Vond het wel een leuk stadje.

Angelique 2016-07-13 23:31:46

Heerlijk zo'n luxe auto! Ik ben benieuwd naar de foto's ( met je telefoon kan je ze ook plaatsen bij je blog he?!)

Annemiek 2016-07-13 23:58:30

Annemiek 2016-07-13 23:58:59

Gaaf hoor jongens, ik wil wel wat foto's zien, die je bij de Amish hebt gemaakt. Erg leuk om jullie te volgen. Als jullie thuis zijn, mag je wel weer vakantie opnemen om uit te rusten van al de belevenissen. Liefs van mij xxx

Elma 2016-07-14 08:26:49

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen! Zo kunnen we op afstand meegenieten! Nog gefeliciteerd met Liam, jarig in New York, hoe cool is dat! Ik ben gewoon jarig in Natterer See Austria hahaha! Lieverds geniet er van, we love you Tom, Ingrid en Tommie xxx