Dag 18, Brrrrrrr......

Verenigde Staten, San Francisco

California is heel mooi om doorheen te rijden. Langs de weg staan vele boomgaarden met sinaasappel, citroen,limoen en zelfs olijfbomen.
Daarnaast komen we ook vele wijngaarden tegen, waar je zelfs kan komen proeven als je wil.
Wij rijden vrolijk verder, want wij verheugen ons erg op San Francisco.
Daar wilden we Alcatraz bezoeken, echter was dit volgeboekt.
Dan maar van afstand bekijken.
In de verte zie ik een enorme rookwolk tussen de bergen hangen. Ik denk gelijk dat er een bosbrand is natuurlijk, want overal staat aangegeven dat t extreem droog is.
Als we dichterbij komen, blijkt t iets heel anders te zijn.
San Francisco wordt namelijk geteisterd door laag liggende wolken, waardoor de stad donker en vochtig lijkt.
Een mooi shot van de Golden Gate bridge zit er dus helaas niet in.
Alcatraz is wel goed te zien.
Met bewolking komt helaas ook lage temperaturen, het is intussen 65 graden Fahrenheit.
Koud dus!
Onze 1e stop is Pier 39.
Daar liggen de zeeleeuwen op de vlotten, we horen ze al van grote afstand. Echt mooi om te zien. Als we de stank van de guano (poep) niet meer kunnen verdragen, gaan we winkels kijken.
En natuurlijk iets heel lokaals eten. Ik bestel clamchowder en Martijn en de kids fish en chips.
Na bijna drie uur houden we t voor gezien.
Terug naar de garage. 21 Dollar!!!
Gelukkig heb ik een bon voor 1e twee uur gratis parkeren, we hoeven dus maar 9 dollar te betalen.
Nu even een rondje door de stad en over de Golden Gate bridge.
Zo komen in Sausalito. Wonderbaarlijk genoeg schijnt hier ineens de zon! Heerlijk warm en supergezellig plaatsje.
We lopen hier ook langs de winkels. Het is hier best druk, dus een heerlijk ijsje zit er niet in....druk daar joh!
Dan weer terug naar San Francisco waar t kwik direct weer daalt en t depressieve weer terugkeert.
Ik moet helaas nog een stop op pier 39 maken. In een Kerstwinkel daar had ik nl. een leuke ornament gevonden met de naam Aidan, voor Liam moest ik na 14.00 uur terugkomen. (dan was de grafeerder er) Blijkbaar is intussen heel San Francisco daar naartoe gereden, er is geen doorkomen meer aan, maar ja, we hebben t Liam beloofd. Ik stap uit en Martijn rijdt rondjes, wonder boven wonder staat hij na 3 minuten wachten weer op de plek waar hij mij uit liet stappen.
Dat was San Francisco. Nu op naar Salinas. De kids staan erop om weer te zwemmen. Het water is warmer dan dat t buiten is. Ik blijf dus mooi op de kamer.