Dag 4, A Sunday roll is good for the Soul

Verenigde Staten, New York

Uitslapen gaat steeds beter, vanochtend zijn we rond 6 uur wakker.
Omdat we Aidan beloofd hebben te ontbijten bij Dunkin Donuts, eten de kids daar een donut en Martijn neemt een toast met bacon and eggs en koffie, ik alleen een kop thee.
Vanochtend gaan we eerst naar The American Museum of Natural History.
We staan daar om 8.45 uur, maar hij gaat pas om 10am open, dus dan maar even door Central Park heen wandelen. De temperatuur is al de gehele periode dat we in NY zijn rond de 30 graden, vanochtend ook, ik klaag niet.
Central Park is erg populair bij joggers en mensen die hun honden uitlaten op dit tijdstip. Als je een beetje in t midden van het park loopt, hoor je totaal geen traffic, alleen vogels....wat een rust, heerlijk gewoon.

Rond 10.30 uur zijn we weer bij het museum en gaan naar binnen. Het is intussen al wel wat drukker, dus gelukkig kan je bij zo'n ticket booth/loket kaartjes kopen, scheelt weer wachttijd.
We besluiten 1 extra exibit erbij te doen genaamd Dinosaurs among us....maar eerst lopen we de rest van t museum door.
Nu tijd voor die exibit....dit zit in een aparte ruimte waar de airco blijkbaar op 15 graden staat, wat koud is het hier....ik kan hierdoor niet echt genieten van expo helaas, het is wel super interessant, maar goed.
Ik kom niet echt meer lekker op temperatuur, dus ondanks dat we veel dino's skeletten zien en neanderthalers etc, ben ik ontzettend blij als we na twee en een halve uur weer in de zon staan.
Iedereen heeft nu wel honger en tegenover het museum staan diverse hot dog stands, dus halen we daar hot dogs and fries.
We worden gelijk getrakteerd op een live voorstelling van ratatouille, zonder het kookgedeelte dan. Achter het muurtje waar we op zitten zie je de ratten heen en weer rennen nl. dat was weer even een nieuwe ervaring....
We willen ook nog even een shake halen bij Shake Shack, maar de rij loopt naar buiten en wij hebben hier geen zin in.
Dus terug naar de metro om bij het hotel te gaan zwemmen.
Helaas rijdt de metro bij onze halte niet downtown in het weekend, dus zijn we verplicht de metro uptown te pakken en op 125th street over te stappen naar de metro downtown.
Hmmm....125th street is ook de halte voor Sylvia's in Harlem, dus ondanks dat we nog best vol zitten van de dogs, gaan we er toch naartoe.

We treffen het wel vandaag, ze hebben live muziek en het restaurant zit vol met mensen die net terug zijn van de gospel church, dus zingen ze gezellig mee....echt een topsfeer!
Bij buitenkomst worden we nog s getrakteerd op een drum band (Caribbean style) echt ook weer helemaal geweldig!
Dan toch echt terug naar het hotel, tis in tussen 16.30 uur en de kids willen nog zwemmen.
Terwijl de kids aan t zwemmen zijn, kijk ik op de klok...tis bijna 18.00 uur, dit betekent dat Liam NL tijd bijna jarig is.
Jeetje wat gaat de tijd hard, 13 jaar alweer!
Na het zwemmen gaan Liam en Martijn nog even een cadeau kopen voor Liam.
True love is; als je man speciaal voor jou in de mega rij gaan staan om een stuk red velvet cheese cake te kopen bij Juniors!
Ik was intussen in slaap gevallen (rot jetlag) maar als ze terugkomen en Martijn laat mn cheesecake zien, ben ik gelijk weer wakker.
Morgen alweer de laatste dag NYC, want dinsdagochtend vertrekken we richting Philly....
Nu nog even genieten van deze drukke stad!