Dag 8, Washington Don't C you later

Verenigde Staten, Alexandria

Vanochtend supervroeg wakker en na een snel ontbijt zitten we om 7.15 uur al in de auto.
Onze reis wordt weer ingezet met Willie Nelson, 3x zelfs, speciaal voor de kids lol.
We stoppen in Amish country nog even om te tanken en we rijden door kleine weggetjes tot we bij de highway zijn.
Alles gaat smooth, tot we bij Washington DC komen, daar is op de linker rijbaan een ongeluk gebeurd en daar hebben wij helaas ook last van.
In het centrum wordt het alleen maar erger...
Ook al zijn we veel vroeger dan we gepland hadden vertrokken, de voorsprong is al snel weg.
Dus skippen we de Zoo en The Capitol, we rijden gelijk door naar de Ronald Reagan Parking, naast het Witte Huis.
Onze navigatie stuurt ons helaas weer de verkeerde kant op en we lopen weer voor niks de vkeerde kant op.

De temperatuur is vandaag volgens mij boven de 40 graden, want het is echt enorm warm en het is niet eens middag, dus de temperatuur zal nog stijgen vandaag....er zijn ook amper wolken, dus eigenlijk al vanaf de de parking uitlopen, beginnen de kids al te kreunen en te steunen...de hitte vinden ze vreselijk, ik ook, maar we willen hier nou eenmaal veel zien.
Uiteindelijk lopen we goed en komen we aan bij het Witte Huis.
In de auto heb ik helaas vergeten mn camera uit te zetten, dus ik kom er daar achter dat ik meer dan een uur heb gefilmd vanaf het moment dat we DC binnen komen rijden.....videocamera leeg....
Ik heb mn telefoon nog en mn fototoestel is wel vol, dus komt wel goed.
Alleen die hitte....de luchtvochtigheid is enorm hoog vandaag, dus gevoelsmatig is het met de minuut warmer.
We proberen zoveel mogelijk in de schaduw te lopen en ze hebben wel een paar fonteintjes staan om te drinken, maar wat we eigenlijk nodig hebben is die regenbui van gisteren.

De irritaties met de kids lopen hoog op...ze willen het liefst helemaal niets meer zien hier en naar het hotel.
We houden voet bij stuk en lopn door naar het Washington Monument.
Daar kopen we een ijsje ter verfrissing en gaan in het gras (in de schaduw van de needle) even uitrusten en rustig ons ijsje opeten.
Er is een nieuwsteam van channel 5 die een stel interviewt en de cameraman besluit Aidan een stukje te filmen terwijl hij zn ijsje eet.
Na wat uitgerust te hebben moeten we toch weer gaan lopen, nu richting Lincoln Memorial.
Man, wat is het heet! Ik kan echt wel wat hitte hebben, maar dit is echt absurd!

Uiteindelijk zijn we bij het Memorial en een stel uit Australia maakt een groepsfoto van ons, minus Liam, die wilde de trap niet eens meer op.
Na een paar mooie uitzichtfoto's gaan we gauw even wat eten en weer uitrusten.
Na nog een paar sites, gaan we weer terug naar de garage, Daarna de auto in en omdat we zo vroeg klaar zijn besluiten we nog even langs DC cupcakes te gaan.
Dat hadden we beter niet kunnen doen. We parkeren onze auto en gaan in de rij staan. Bij terugkomst blijken we een boete te hebben, omdat we na vieren ergens geparkeerd stonden wat niet mocht. De meter liep inderdaad maar tot vier uur, maar Martijn dacht dat dit kwam omdat je na vieren niet meer hoefde te betalen....net als in NL, helaas pindakaas! Door mjn aankondiging gaan we gelijk fout en duurt t gewoon bijna drie uur voor we eindelijk bij t hotel zijn. We wilden nog wel langs t Pentagon en Arlington voor het graf van JFK, maar de lol is eraf en zijn blij als we snel DC en de vele files uit zijn....
Bij het hotel gaan de kids nog even zwemmen en daarna gaan we met zn allen naar Walmart.
Nu weer oogjes dicht, morgen weer vroeg weg nl...!

Hm, snap nu Martijn z'n post op Facebook helemaal. Desastreus!

Angelique 2016-07-16 08:32:58

Gaaf DC maar die hitte kan ik me ook nog wel herinneren....