Van Havana naar Viñales

Nederland, Waalwijk

Lekker rustig aan gedaan vanmorgen, de rikketik was weer behoorlijk op hol en we zijn dus niet meer naar het metershoge Jezusbeeld gelopen. Om 11 uur kwam een oldtimer taxi ons halen voor de rit van 2 uur naar Viñales. De chauffeur was dol op smintjes😀 en heeft samen met ons op de afgesproken plaats gewacht totdat we door de huiseigenaar werden opgehaald.
De chauffeur had die plek ook nooit kunnen vinden denk ik. Was helemaal achteraf in Viñales gelegen. Nog een heel eind achter de plaats waar er naar olie werd geboord. De eigenaar en zijn neef spreken vloeiend Engels, dat is een hele verademing. We kregen als welkomsdrankje een vers uit de boom geslagen kokosnoot met voor mij alleen de kokosmelk erin maar voor Arjo werd hij daarna ook nog eens goed gevuld met rum.
Daarna bracht hij ons naar het strand en komt ons ook s'avonds weer oppikken.
Toch nog even in de zee geweest en lekker liggen luieren op het strand en daarna op zoek naar souvenirtjes.
Moet niet gekker worden hier. Er zaten 2 flinke konijnen in een te klein vogelkooitjes dat aan de muur hing. Arme beestjes...
Gelukkig hebben we nog voor iedereen iets gevonden en hebben s'avonds lekker Italiaans gegeten waarbij we gelijk de plaatselijke straatkatten te eten hebben gegeven.
Die avond hebben we nog een tijd gezellig met de eigenaar aan de bar zitten kletsen waarna hij naar zijn eigen huis ging zo'n 2 km verderop.