Dag 16

Verenigde Staten, Jackson hole WY

Vandaag eerst helemaal naar boven in Yellowstone naar Mammoth hot springs en dan helemaal naar beneden naar Jackson waar we willen overnachten. Het eerste stuk konden we nu gewoon op de weg blijven want daar hadden we gisteren al overal geweest. Onderweg naar Mammoth hot springs stonden een aantal auto's stil op de weg en waren mensen naar boven aan het wijzen. Meestal is er dan wild gespot dus wij stopte ook en zagen een zwarte beer met 2 jonkies. Prachtig om te zien. Alleen jammer dat we we niet zo lang van konden genieten omdat we de weg blokkeerden en dus weer snel moesten doorrijden. Ook heb ik nog een otter in de rivier zien zwemmen. Toen we door de plaats Mammoth Hot springs reden liepen en lagen daar een groot aantal herten op het gras en door de stad. We parkeerde de RV in het centrum en liepen naar de kalkterrassen. Leroy ging al snel terug naar de tv want hij had zijn nek verdraaid en dat deed behoorlijk pijn. Toen we terugkwamen in de rv heb ik zijn nek gemasserd er wat ijsroller opgedaan en een pijnstiller gegeven. Het duurde nog wel even voordat de pijn wegzakte. Toen verder naar de artist paint pots. Er kwam behoorlijk wat stoom van de aqua geyser en we konden er pas mooi inkijken als de wind even draaide. Daarna door naar de Great Prismatic. Mijn favoriet op het lijstje van Yellowstone en ik was niet de enige denk ik. Er stond een file naar de parkeerplaats. Eenmaal aangekomen was er zo veel stoom dat we bijna niks ervan hebben gezien😯 Toch was het de moeite waard want alleen al door die warme stoom lopen was al bijzonder. Door naar de Old Faithfull we hebben een half uur gewacht tot hij zou uitbarsten maar we hadden niet zo heel veel tijd meer omdat we nog een eind naar Jackson moesten rijden. Dus helaas.. De jongens hebben zich nog vermaakt met een raaf die aan het schooien was en ik heb nog een prachtige blauwe vogel gezien. Al snel na het verlaten van Yellowstone kwamen de bergen van Grand Teton in zicht. We reden in het donker door Jackon, ziet eruit als een gezellige plaats maar niet voor nu. Omdat we al 2 dagen zonder telefoon en internet zaten moesten we nog op zoek naar een camping. Uiteindelijk reden we om 22:30 een KOA camping de snake river op. Alles was al op slot maar er hing een lijst om laat in te checken. Raymon en ik gingen op zoek naar een plaatsje en gelukkig was er 1 vrij. Nadat we de camper erop hadden gezet en de lijst haden ingevuld kwamen we erachter dat rv's eerst moesten reserveren. Jammer dan, we blijven mooi staan. Raymon en Arjo moesten nog eten dus snel een potje voor hun gekookt en naar bed

Wat geweldig, een zwarte beer met twee kleintjes , een otter, een groep herten, allemaal in het wild Lijkt me prachtig om mee te maken Geef Leroy er maar een kusje op.....misschien helpt het, 🍀🍀🍀🍀🍀 veul plezier nog😍

Beukenexen.op.reis 2016-06-14 19:49:53

Leuk hoor, die verhalen en foto's...Leroy, rustig aan met je nekkie en nog veel plezier allemaal