Trinidad verkennen

Cuba, Trinidad

Vanmorgen in mijn eentje Trinidad gaan verkennen zodat Arjo rustig kon wakker worden. Met de offline Google maps app had ik de plaza major al snel gevonden. Op het plein eindelijk internet en de jongens thuis even berichtjes gestuurd. Via de Airbnb app toch nog de excursie naar de waterval topes de collantes voor morgen kunnen vastleggen. Een wandeling van 7 km met uitleg over het leven hier in Cuba vroeger en nu.
Straks Arjo het nieuws brengen dat we morgen vroeg moeten opstaan en kijken dat we ons ontbijt om 7 uur kunnen krijgen.
Toen we door ons straatje liepen werden we binnen geroepen door een man. Hij wilde Arjo's baard bijwerken. Ik moest ook gaan zitten en we kregen gelijk rum aangeboden. Arjo nam plaats in de oude kappersstoel en die vrolijke man was volop aan het vertellen. Zijn vader was ook binnen en er stond een klein oud tvtje aan waarop een klein Cubaans mannetje aan het zingen was. Beetje Jantje Smit in zijn jonge jaren. Zijn hondje Sombra was er ook.
De kapper trok voor de gelegenheid zijn witte blouse aan en ik moest foto's van ze maken. Later schreef hij zijn adres want hij wilde graag de foto's opgestuurd krijgen. Zijn moeder moest ook komen opdraven. Na een aantal borrels rum verder was de scheerbeurt eindelijk klaar. De "kapsalon" was in een huisje met kale muren een ruwe vloer. Eigenlijk gewoon een schuur. Een vies oud bankje / tafeltje en 2 gammele stoeltje. Niet te geloven hoe mensen hier wonen.
Smiddags naar Playa Ancon geweest om even een paar uurtjes te relaxen
S'avonds weer het centrum van Trinidad in om een hapje te eten. Deze keer wel verkeerd gelopen. We zaten aan de andere kant van de stad. Maar een lief klein meisje heeft ons weer op het goede spoor gebracht. Het eten hadden er valt ons alles mee na alle negatieve berichten op internet. Arjo had vanavond kippensoep waar ook een kippenpoot inzat en daarna een vol bord met geroosterde varkenslapjes, garnalen en rijst. Ik had een gemengde salade en spaghetti met groente.

Mooi verslag en leuke foto’s Geniet van jullie mooie vakantie Leroy was hier zondag nog op “kraamvisite”