Varadero

Cuba, Varadero

Na het ontbijt de stad ingelopen om een internetkaart te kopen. Ik moest er maximaal 3 kopen en met iedere kaart mag je dan een uur op internet. Alles werd geregistreerd en ze moesten zelfs mijn paspoort daarvoor hebben. Daarna opzoek naar een plek waar we verbinding konden krijgen maar dat is helaas niet gelukt. Ik wil contact met het thuisfront dus dan maar een sms'je dat alles oké is.
Je merkt met alles hoe afhankelijk we zijn van het internet. Hier kan je niet snel iets opzoeken waar of hoe iets werkt. Gelukkig heb ik een Spaanse vertaler en maps me geïnstalleerd.
Om 12 uur kwam onze taxi naar Varadero. Onderweg moest de chauffeur een paar keer stoppen om de motorkap dicht te doen. Die waaide steeds open.
We zitten nu in een casa op 200 meter afstand van het Beatles café. Hier spelen iedere dag rockbandjes en de muziek is ook in ons huisje goed te horen maar dat vinden we wel gezellig.
Heel even op het mooie strand van Varadero geweest maar het waaide erg hard en er waren hoge golven. In de hoofdstraat waren wat winkeltjes en we zagen bij een hotel een aantal mensen met hun telefoon in de weer. Ik dus ook maar een poging wagen. Ik kreeg maar geen verbinding en heb toen aan een Engels stel gevraagd hoe het moest.
Eindelijk had ik even verbinding maar die was ook zo weer verbroken. Het lukte me daarna niet meer om opnieuw te verbinden en die man zei dat als je je niet had uitgelogd je kaart ook leeg zou zijn . Schiet niet op zo.
Arjo had een ananas met vruchtensap voor me besteld. Zag er gezellig uit.
Daarna een soort toeristen centrum in geweest en lekker op een terrasje mensen gekeken. Maar we werden zelf ook bekeken want even later legde een man met een karikatuur van Arjo op tafel en even later was ik aan de beurt. We staan er knap op😂 vanavond even snel de zonsondergang meegepikt. Bij het restaurant stond niets vegetarisch op de kaart maar dankzij de vertaalapp duidelijk kunnen maken wat ik niet wil. Hij heeft toen aan de chef gevraagd om wat rijst en groenten te maken. Smaakte best. Eigenlijk had ik hetzelfde als Arjo maar dan i.p v. Vlees een extra portie rijst.
Tijden het eten weren we bij de tafel toegezongen.
Daarna zijn we bij the Beatles club verder gaan borrelen. Het was al aardig vol en we gingen achterin staan. Daar maakte we kennis met een Canadees van 61 die helemaal hieperdepieper was omdat hij 2 liedjes mocht meezingen. Hij vertelde dat rock muziek en lange haren bij mannen pas sinds 2012 is toegestaan.
Daarna kwam er nog een andere Canadees bij en het was een gezellige avond met goed gevarieerde rock muziek.