Tromsø

Noorwegen, Troms

Na nog 2 dagen relaxen in Gausvik. Waarvan 1 met slecht weer dus jacuzzi , zwemspa en Playstation time en de andere dag was het 30 graden😮best een grote stap. Toch nog een korte wandeling naar een meer gemaakt maar het water daar was veel te koud. Winkels barretje en terrasjes zijn daar amper te vinden. Gisteren weer aangekomen in de bewoonde wereld vanTromsø. https://abnb.me/x3FatcCkMO
Dit is het appartement is van Knut die hier gewoon altijd woont maar nu in een hotel in de stad bij het muziekfestival verblijft.
Nog nooit meegemaakt dat we in een huis komen dat vol ligt met persoonlijke spullen van de bewoner. De keukenkasten, vriezer en koelkast zitten vol eten. In de badkamer staat zijn tandenborstel en liggen zijn medicijnen. De kledingkasten liggen helemaal vol met kleding er staan foto's van kinderen en kleinkinderen. Zelfs de spaarpotjes voor de kleinkinderen staan er. Ik moet er niet aan denken dat wildvreemde mensen in ons huis zouden verblijven.😳
We hebben weer een mooi uitzicht over de zee en bergen. Het was lekker weer vandaag met volop zon. We zijn lekker wezen shoppen en hebben een rondleiding gehad in de Mack bierbrouwerij. Was een leerzaam rondje waarbij de hele geschiedenis van de brouwerij voorbij kwam. Ook werd er verteld dat er tijdens het brouwproces rockmuziek gedraaid word. Op ieder fles zit een etiket waarop staat welke muziek erbij gedraaid werd. Zoals Pink Floyd en David Bowie. Volgens hun beïnvloed de muziek de gist en daardoor de smaak🤔
Helaas was na de rondleiding de winkel gesloten want we wilden daar nog het een en ander inslaan. Toen bij de oudste pub van Tromsø die ook bij de brouwerij hoorde nog wat pilsjes op. Weer terug bij het appartement was er even onweer en regen.