Dag 15 Old trail road en yellowstone

Verenigde Staten, Yellowstone

Eerst nog even neuzen in het campingwinkeltje en nog wat boodschappen gedaan bij Wal-Mart en hier in Wyoming kan je geen bier kopen bij de Wal-Mart dus ook nog even naar de liquer store . Net buiten Cody ligt de Old Trail Road. Allemaal hele oude westerns huisjes die als museum zijn ingericht. Ook liggen hier een aantal pioniers en ook Bill Cody begraven. Toen door naar yellowstone. De weg er naar toe was al mooi. Nog gestopt bij een meer waar we door een ranger met een golfkarretje naar het informatie centrum werden gebracht. Wat een onzin eigenlijk want zo ver lopen was het niet. Hier hadden we ook een mooi uitzicht op de dam en kregen we een aantal kaarten. Bij de ingang van yellowstone stond een bison op zijn gemakske te grazen. In het eerste stuk waar we kwamen is een aantal jaren terug een flinke brand geweest. Dat is nog steeds goed te zier. Overal staan dode bomen met kleine jonge groene boompjes ertussen. Bij het yellowstonemeer aangekomen kwam er uit een aantal gaten naast de weg stoom naar buiten. Dit stonk behoorlijk naar rotte eieren. Aan de andere kant van het meer lag ook een kleiner meertje waar het water van kookte. Ook hier liepen er 3 bizons te grazen. Daarna reden we verder naar boven naar de mud volcanos. Wat geweldig om te zien zeg, grote stoompluimen die vanuit de borrelende poelen omhoog kwamen. Alleen die lucht....😖. Ook het geluid van de Draak was echt indrukwekkend. Een soort van bulderend, grommend geluid dat er vanuit een donkere grot al borrelend en rokend naar buiten kwam. Er zijn veel bomen waar op ongeveer een meter hoogte de schors is afgekrabt is door de beren. Daarna door naar de Upper Falls. Hier kwam het water met een noodgang naar beneden. Wat een stroming in de rivier ook zeg! Een stuk via een smal pad naar beneden gelopen richting de Grand Canyon van Yellowstone. Hier zagen we bovenop een rots een groot adelaarsnest met 2 visarenden erin. Ik was net te laat met knippen toen er een wegvloog. Jammer hoor . Toen de weg terug richting de camping die ik vanmorgen besproken had . Onderweg weer veel bizons gezien en een eland. We zagen een man uit een bus stappen en een eind richting dat beest lopen maar hij werd teruggefloten door een ranger en kreeg te horen dat hij afstand moest houden. Eenmaal bij de camping moesten we aansluiten in een rij. Het inchecken duurde behoorlijk lang en het was inmiddels ook al behoorlijk afgekoeld. Het was al 20:15 toen we op ons plek stonden. En er was geen full hook up zoals hij vanmorgen had gezegd . Balen, nu kon ik niet meer koken of koffie zetten want tussen 20:00 en 8:00 mag ook de generator niet aan. Gelukkig had ik nog salade en brood. De jongens baalde als een stekker ( zonder stroom😊) dat ze geen tv konden kijken. Ik alleen omdat ik helemaal geen bereik op mijn telefoon heb hier en als het goed is is ons mam vanavond deze tijd geopereerd. Vanavond maar op tijd naar bed en morgen zoeken naar een betere camping .Dat zal er waarschijnlijk wel 1 worden buiten het park.

Wederom schitterende foto's, van een hele mooie reis ❤️❤️❤️