Lake Korrison en Kavos

Griekenland, Lake Korrison Corfu

Dag van de arbeid betekend dat iedereen vrij is in Griekenland. Lekker uitgeslapen vandaag en al snel bleek dat we een nieuw vriendje hadden hier. Een lieve bruine jonge hond die we de naam Teeky hebben gegeven omdat hij vol teken zat. Hij was wat schuw maar wel heel lief.
Na het eten opweg naar Lake Korrison dat is een meer dat op een bepaald stuk maar door een paar meter strand gescheiden ligt van de zee. De wandeling ernaartoe was net of we in de Drunense duinen liepen. In het meer liepen een aantal flamingo's rond. Mooi om te zien! Het strand erachter was ook mooi en er waren een paar mensen aan het kitesurfen. Daarna door naar Kavos waar in het hoogseizoen de Britse jongeren zich helemaal klem zuipen. Eenmaal aangekomen wist ik niet wat ik zag. Het was gewoon een vervallen spookstad. Her en der was er een taverne open maar wat een vreselijke bedoeling daar zeg. Ik heb niks moois kunnen ontdekken. Raar als je dan bedenkt dat over een maand daar de straten vol zijn alles open is. Daarna terug naar Gardena beach en op het strand bij Bebis taverne gaan eten. Maar wat had ik het koud. Ze waren de airco aan het testen en de deuren stonden tegenover elkaar open en aangezien Arjo en ik nog steeds verkouden zijn en ik wat koortsig ben was dat niet zo fijn. Wel lekker gegeten en we kregen ook nog Griekse yoghurt met een hele zoete saus erover.
Bij het huisje aangekomen zagen we een aantal vuurvliegjes. Mooi hoor, het zijn net vonkjes. Snel een paracetamol pakken en mijn bedje in