Met de taxi naar Viñales

Cuba, Playa Larga

Om half 10 kwam de taxi ons oppikken voor de lange rit naar Viñales. Het eerste stuk tot Havana zaten we met z'n tweeën in een witte oldtimer waarin ik ff in slaap ben gesukkeld 💤 en in Havana moesten we overstappen in een collectieve taxi. Een oude blauwe truck met plaats voor 14 personen. Onderweg vloog er bijna een gier door de voorruit.
Eenmaal aangekomen in onze casa vroeg de eigenaresse of er nog meer mensen kwamen want zoals nu blijkt hebben we alle 3 de kamers geboekt. Ach geen probleem. Dat is lekker rustig zo alle ruimte voor onszelf en we hebben maar gelijk de mooiste kamer voor ons uitgezocht. Wat een schitterende ruimte hier zeg, een prachttuin met rondscharrelende kippen, zwembadje, grote gezellige overkapping met overal planten. De eigenaresse vertelde wat er in de omgeving te doen en zien valt en we hebben gelijk een wandeling met een gids voor morgenvroeg door de vallei geboekt en voor overmorgen een trip naar het prachtige strand Jutias.
Straks lekker het plaatsje inwandelen.
S'avonds op het terras hoorde we vanalles ritselen tussen de planten.
En kwamen er een paar kikkers en hagedissen tevoorschijn. Er zitten hier wel veel muggen. En die kleine rakker die op de muur zit, dat is in onze slaapkamer🦎

Gezellig hoor! Leuke foto's. Ik heb net de laatste dagen zitten lezen in het zonnetje. En toch een olifant gezien. En ma flodder heb ik ook voorbij zien komen... Lol. Nog veel plezier.... Groetjesssss