Rondom Laukvik en Svolvær

Noorwegen, Laukvik

Vanmorgen een stukje gaan rijden en kwamen op een aantal mooie plekken. We zouden gaan wandelen bij Delp maar we hadden een verkeerde route gekozen. Deze was 7,2 km recht omhoog de berg op. We zijn een 500 meter naar boven gegaan en toen hield ik het voor gezien. Had echt geen zin om als een berggeit naar de top van de berg te gaan klimmen. Kan en durf ik trouwens ook niet. Maakt eigenlijk niet uit waar je heen gaat het is hier overal mooi.
Na de lunch richting Svolvær. Hier was het echt wel koud waardoor ik een hoofdband met oorwarmers heb gekocht. Zelfs nu lopen er een paar mensen rond op teenslippers en korte broek 😜 koekoek jonguh!! Maar de meeste lopen gewoon in winterjas met een muts op.
En of het nog niet koud genoeg was hebben we hier ook het ijs café bezocht. Bij binnenkomst kregen we een grote dikke cape met bontmuts en handschoenen aan. Binnenin was alles gemaakt van ijs. Ook de bar, de stoelen en tafels. Het glas waar je je drinken in kreeg was ook van ijs. Was superleuk, a Arjo en Leroy zijn nog van de ijsbaan afgegleden 😀 verder waren er nog een aantal ijssculpturen. Binnen was het -6 graden. Voordeel was dat we het lekker warm vinden toen we weer naar buiten gingen. Het is vandaag maar 11 graden brrrr en dan hoor je dat het thuis 30 graden is🙄
Daarna het stadje nog wat rondgelopen.
Later nog achter het haventje bij de gedroogde vissenkoppen naar de wegtrekken de zee geweest. Leroy had gisteravond de witte strandjes al ontdekt maar toen steeg het water al vrij snel. We moesten eerst over wat rotsen klimmen waarop en tussen heel veel mis en vetplantjes stonden die bij elke stap wel 10 of meer cm in en uit veerden. Echt een super mooie plek. Zo jammer dat het nog steeds bewolkt is want met de zon erop komen de kleuren denk ik nog mooier uit😍op een eilandje waar nu nog geen water omheen was stond een kudde schapen te grazen. Ik neem aan dat die beesten weten wanneer het water weer gaat stijgen.