Cienaga de Zapata

Cuba, Playa Larga

Weer vroeg op om met een jeep naar Cienaga de Zapata te gaan. Goed ingesmeerd tegen de muggen en op pad. Er ging ook een gids en een Argentijns echtpaar met ons mee.we hebben de boom gezien van welke de vruchten gebruikt worden om sambaballen te maken. De door het volk "toeristen boom"
genoemde boom. Omdat hij helemaal rood is en aan het vervellen. Ook hebben allerlei soorten vogels gezien. Zelfs papagaaien en een uiltje. Ook zijn er hier hele grote bomen van kruidje roer me niet. De gids nam uitgebreid de tijd. Wel jammer dat de chauffeur niet stopte zodat we foto's konden nemen van de Varkens die over de bospad liepen. Het waren 2 grote en heel veel kleintjes. We zaten helemaal onder het stof toen we terugkwamen en Arjo dacht zich een beetje opgefrist te hebben maar was niet erg gelukt aan de handdoek te zien😳
Vanmiddag hebben we fietsen gehuurd om de omgeving verder te verkennen en Arjo had een hele mooie roze ijzeren ros😂😂🚲. Toen ik op mijn fietsje ging zitten had ik eigenlijk al een beetje spijt.
Mijn handen zaten gelijk aan de handvatten vastgeplakt. Gadverdamme wat smerig😝maar toch een eind rond gefietst en daarna goed mijn handen ontsmet.
Yeahhhhh net te horen gekregen dat de koop doorgaat, Maikel en Yvonne komen in Waalwijk wonen!!!!!!!
Vanavond hier bij het huis gegeten en heerlijke zwart bonen soep op.
Om 20 uur kwam de invasie van muggen weer opzetten maar gelukkig bleef de schade beperkt. Dit huis heeft 2 krokodillen in een kooi zitten. 1 kleintje en eentje iets groter. De kleine lijkt klaar te zijn voor de soep want die ligt steeds in een pan.🙈