Paleokastritsa Corfu

Griekenland, Palaiokastritsa

Vandáag al vroeg op pad. De afstanden zijn niet groot maar het zijn alleen maar slingerwegen die door dorpjes gaan vandaar dat je over een afstand van 30 km een uur doet.Er zijn hier veel meer bergen dan in het zuiden van het eiland.In de verte zagen we de Venetiaanse burcht Angèlokastro. Vooral in het dorpje was de weg smal en met haakse bochten steil omhoog of omlaag. Daar wil je echt geen tegenliggers tegenkomen.
Al snel zagen we het mooie blauwe water tussen de bergen tevoorschijn komen. In het haventje hebben we lekker geluncht en daarna op zoek gegaan om een bootje te huren.
Prijs viel mee, 50 euro voor een halve dag excl. Benzine. Nadat alles was uitgelegd en we wisten tot hoever we mochten varen i.v.m. de golven gingen we op pad. Er waren mooie baaitjes waar we heen konden en Leroy heeft ook nog gevaren. Op de berg is een Mannenklooster met mooie binnentuin. Er kwam een broeder met een grote hamer op de reling slaan en daarna ging hij de klokken luiden. We zijn de kerk niet binnen gegaan omdat er een mis bezig was. Intussen was er buiten een gangbang met katten bezig 😇 Daarna weer richting huis snel spullen uitladen want ik wilde graag naar de zonsondergang kijken. Arjo riep vanaf het zwembad "het lijkt wel een schildpad die daar bij zee ligt" en idd het was een dode zeeschildpad. Altijd al 1 in het echt willen zien maar geen dode😢er kwam bloed uit zijn oog maar zag er verder helemaal gaaf uit. Zijn schild was zo'n 50 a 60 cm en dan komt zijn kop en poten er nog bij.
Het was een mooie zonsondergang en daarna zijn we bij George een 50 meter verderop gaan eten. George zei dat er morgen iemand de schildpad zou komen om te inspecteren waaraan hij dood is gegaan omdat het een beschermde diersoort is en dat ze hem daarna gingen begraven. Ik heb zo mijn twijfels🤔

prachtige plaatjes Irma en zo te zien lekker weertje. Nog een weekje genieten war!!

Els 2017-05-07 12:44:17

Hele mooie foto's Irma, zelfs een leuke kat staat erop! Zielig voor de schildpad, maar bij de oliemeulen in Tilburg kan je levende bekijken.