Richting Laukvik Nordland in de Lofoten

Noorwegen, Troms

Vanmorgen lekker broodjes afgebakken.
Snel de boel aan de kant gemaakt en koffers gepakt. Krijg ik een appje dat Lana is geboren! Gefeliciteerd Kristy en Bjorn.
Lange rit voor de boeg zo'n 425 km. Lijkt niet zo lang maar je mag hier niet zo hard rijden. Is overal een tweebaansweg waar je op stukken tussen de 60 en max. 90 mag rijden. Onderweg gestopt bij een Samishop. De Sami zijn de oorspronkelijke Lapland bewoners. Je kon er rendiersoep eten en Arjo en Leroy moesten natuurlijk een stuk gedroogde rendier kopen😝 onderweg nog heerlijk weer gehad. Prachtige uitzichten over baaien en mooie groene bergen met hier en daar een huisje en een vissersbootje. Aan de kant van ons huis blijven de wolken helaas tegen de bergen hangen waardoor er geen zon is. Vanavond langs de droogrekken die helemaal vol met vissenkoppen hangen gelopen. Laukvik is echt maar een heel klein plaatsje met haventje, 1 restaurant een Coop winkeltje naast ons huis en dan moet er nog ergens een barretje zijn. Leroy heeft vanavond zijn hengel nog even uitgegooid op de Pier. Was wel erg koud om stil te zitten en hij heeft helaas niks gevangen.
Beetje domper was wel dat de vaatwasser helemaal vol stond met spullen van de vorige mensen en dat de massagestoel is er niet😔 Beetje jammer. Moeten ze het ook niet op de foto zetten toch? Ook zijn er nergens in het huis kasten waar je kleren in kunt opbergen.
Leroy heeft zijn kleren nu op het bovenste stapelbed liggen en wij in de badkamer op de 2de wastafel. Verder is het een prima huis compleet met Apple tv en wii

Wat is het toch een prachtig land, zo te zien heerlijk rustig, dat is echt vakantie war!! Gedroogde rendier.......waar ze zin in hebben bahbah

Els 2018-07-13 13:44:20

Ja is heerlijk rustig, en die rotte rendier smaakte naar verrot lamsvlees😂😂