Cayo Jutias

Cuba, Viñales

Half 10 was de collectieve taxi naar Cato Jutias hier. We zaten met 14 man in de truck en de rit naar het strand was wel heel erg slecht. Gaten en kuilen in de weg niet normaal. We werden helemaal door elkaar geschud. Het ritje van zo'n 55 km heeft maar liefst anderhalf uur geduurd. Dan weet je wel genoeg denk ik.
Maar het strand en de zee waren echt prachtig 😍 en de rit zeker waard. Het strand was omringd door mangrove en er lagen overal stukken dood hout. Zo mooi.
Ik ben voor mijn doen echt ver het water ingeweest en het was zo helder dat je overal de bodem kon zien. Later langs de bomen die in het water stonden gelopen en daar kwam ik terecht in een schooltje vluchtende vissen. Dat was wel ff schrikken. Verder heel veel kleine visjes gezien en een aantal van zo'n 20 cm met een hele lange snuit.
Arjo is nu toch ook het water maar ingegaan, met zijn cocktail nog wel😄
We waren maar net op tijd thuis want Muñy zou om 18 uur het eten klaar hebben.
Ze had echt heerlijk gekookt. We hadden vegetarische soep vooraf en Arjo had een visschotel. Ik nog een salade met rijst en als toetje kregen we nog een soort van ijstaartje. S'avonds werden we weer begluurd door tig kikkers en hagedissen