Playa Rancho Luna

Cuba, Cienfuegos

Vanmorgen de stad ingegaan om een ontbijt te scoren. De moeder die deze casa runt is de stad uit en zoonlief weet niet hoe je een ontbijt maakt😆
Het was markt in het centrum. Nou ja meer overal kraampjes met spullen voor de toeristen denk ik. Bij een tentje op een binnenplaats een tosti op. We worden wel een beetje moe van die mannen die je constant sigaren proberen te verkopen. Vaak zijn dat een beetje van die gladjakkers. Doen we dus maar niet bij hun. Ook zijn er behoorlijk veel bedelaars hier. We werden zelfs achtervolgd door een man in een rolstoel. Ook wel knap dat een "blinde" man ons steeds wist te vinden met zijn rammelblikje.
We zijn ook nog naar de jachthaven gelopen want Arjo dacht daar gisteren een bootje met een kraan van Heiland gezien te hebben. Het stonk er verschrikkelijk en we konden niet dichtbij genoeg komen om de naam van het schip te lezen.Daarna op zoek naar een winkel waar we wat fruit konden kopen. Aangezien we morgen al om 8 uur vertrekken naar El Nicho en hier dus niet kunnen ontbijten. De winkel die open was had geen fruit en net als in Varadero lange rijen met hetzelfde product uitgestald. Alsof hun hele voorraad in de schappen ligt. Het lijkt veel maar er is weinig keus. Later aan de zoon van de casa gevraagd waar we fruit konden kopen maar hij zei dat fruit in Cienfuegos heel moeilijk te krijgen is en als het er wel is dan heel duur.
Raar want de bananenplantages liggen hier rond de stad en ook de mango's hangen volop aan de bomen.
De temperatuur liep inmiddels flink op richting de 30 graden en we besloten te plannen maar te wijzigen en de botanische tuin te skippen. We zagen het niet zitten om in de brandende zon tussen de planten te lopen. Dan maar alleen naar Playa Rancho zo'n 18 km buiten de stad. Daar was het heerlijk met een lekker fris windje. De zee was als een warm bad waar ik lekker in mijn bandje heb rondgedobberd. De ☀️ was wel erg fel en zie behoorlijk rood nu. Ik riep nog wel dat ik nooit verbrand. Was nu toch iets teveel van het goede. Op het strand zweefde de gieren sierlijk door de lucht op zoek naar een smakelijk hapje en later zat er 1 op het strand een duif uit elkaar te trekken. Er waren ook kleine gaatjes in het zand en daar zag je dan soms een zandkleurige krab uit tevoorschijn komen

Ziet er mooi en warm uit hoor!

Leroy 2019-04-03 18:37:07

wat een prachtige kust, en ook lekker rustig zo te zien!