Agios Spiridon en Kassiopi

Griekenland, Kassiopi

Toen we opstonden zater er al 2 katten voor de deur wachten. Er staat overal aangeplakt en ook hier in het huis dat je de zwerfkatten niet mag voeren. Maar dat is toch moeilijk en Arjo kon het niet laten. Het is behoorlijk bewolkt en het waait nog steeds en af en toe valt er wat regen. De bewolking blijft precies hier tegen de Pandokator de hoogste berg van Corfu hangen.
Zoals we eerder al zagen. Daarom zijn we vandaag om de berg heen naar Agios Spiridon beach geweest. Onderweg zagen we grote ringen in de zee liggen. Ik weet niet precies waarvoor maar misschien om vis te kweken. In Agios Spiridon scheen de zon wel en ik had spijt dat ik mijn lange broek aanhad. Aan het einde van het strand ging de zee over in een soort van meer bij de overgang hiervan stond een hekwerk in het water met fijn gaas ertussen zodat de vissen uit de zee hier niet in kunnen.
Daarna via een zandpad richting zee gelopen. Onderweg zagen we rare dingen in de sparren. Nesten maar waarvan? Het eerstvolgende strand na Agios Spiridon was helemaal niemand. Ook weer prachtig zeewater hier. Daarna door naar Kassiopi vanaf hier ligt Albanië op 2 km afstand en kon je de stad Warande goed zien liggen. Kassiopi is een leuk plaatsje en ook weer prachtige stranden wel erg gericht op de Engelsen. We hebben hier gegeten en de zwaluwen waren er een nestje aan het maken in de plafondventilator.

Lijkt me een hele mooie bestemming Genieten Veul plezier nog ❤️

Beukenexen.op.reis 2017-05-08 09:17:09

Kei lief, die katten voor de deur. Mooie foto's weer en je staat er zelf ook een keer op. Nog veel plezier!!

Jolanda 2017-05-08 18:52:39

Hartstikke leuke vakantie en wat een rust zeg, kan je er weer even tegen war. Geniet ze!!