Viñales naar Havana

Cuba, Habana del Este

Al vroeg op pad naar Havana. De collectieve taxi was geregeld en er zaten al 2 chineesjes in de taxi. Hoe de chauffeur ook probeerde, onze koffer paste er echt niet allemaal in en er werd toen 1 koffer van het Chinese stel in een auto van een kameraad van de chauffeur gezet. Het was behoorlijk krap op de achterbank van het autootje en dat voor een rit van 2 uur😝
De chauffeur kon het precieze adres van ons huis niet vinden en belde de eigenaresse van het huis om te vragen waar. Wij moesten de taxi vast uit en stonden met onze koffers op straat. Gelukkig was het niet ver.
Wat een prachtig huis is dit zeg en met een schitterende tuin waar volop vogels zitten. Eerst even in het restaurant gaan lunchen en toen we terug in het huis kwamen liepen er 7 pauwen door de tuin. Die maken nog meer herrie als de haantjes🤪Er is ook een flink zwembad bij.
Hier eerst even in rondgedobberd en daarna de stad in.
Wat een drukte en herrie zeg. En het lijkt wel of er een meeting van oldtimers is.
Na wat rondgelopen te hebben besloten we om met paard en wagen een rondleiding door oud Havana te nemen.
De oude man kon grappig vertellen over de pleinen en gebouwen.
Ik had wat kleurboek je e.d bij voor de kinderen hier en ze kwamen ineens van alle kanten aangerend. Ik was er zo vanaf😆