Sommarøya laatste dag

Noorwegen, Sommarøya

Vanmorgen was het zo bewolkt dat we niet eens de bergen tegenover ons terras konden zien maar gelukkig klaarde het vanmiddag wat op en besloten we om naar Sommarøya te gaan. Maar eerst naar het voetbalstadion van Tromsø. Toen Arjo en Leroy uit de auto stapte werden ze gelijk aangevallen door een boze meeuw. Hij kakte bijna bij Arjo op zijn hoofd en bleef steeds al krijsend duikvluchten naar beneden maken. Leroy dook snel de auto weer in en hoefde ook het stadion niet meer te zien. 😂😂Was trouwens toch gesloten. Na een mooie maar op veel stukken een hobbelige weg met behoorlijk wat gaten erin gingen we via een lange brug het water over naar het eiland met heel veel witte strandjes. Het was er echt heel mooi😍 Hier werd ik belaagd door een vogel die al tetterend op me af kwam vliegen. Ik denk dat ze ergens een nest had ofzo. Nadat we het eiland rondgelopen waren gingen we terug naar Tromsø om nog eens lekker een restaurant te bezoeken. We hebben heerlijk gegeten bij restaurant Cous. Om 21:45 weer bij het appartement waar we alles vast weer hebben ingepakt en schoongemaakt. Morgen vroeg op want we moeten om 8:25 het vliegtuig terug halen.
Balans opgemaakt wat we hier het leukste vonden.
Arjo, het vissen met Jahn en de ijsbar
Ik, de natuur, begroeiing op de rotsen en de verschillende kleuren groen. De wandeling naar de gletsjer en de mooie uitkijkpunten over de zee en bergen.
Leroy, de gletsjer, het vissen en de rust.