Dag 10

Verenigde Staten, Estes Park en Rocky Mountains

Vanmorgen liep ik al om 6 uur in de Wal- Mart om de laatste dingen die ik vergeten was te kopen. Toen ik terugkwam de rest wakker gemaakt en een bakske koffie met ontbijtje op en naar Estes Park gereden. Een lekkere kronkelweg de berg op waardoor de rit wat langer duurde dan gedacht maar wel heel mooi. In Estes Park bij het visitercenter wat informatie gevraagd en van daaruit gelijk een camping geregeld. Het het Elk Meadow Resort geworden. Ik heb hier gelijk een good Old Sam pas gekocht voor korting op deze campings. Met een golfkarretje reden ze voor ons uit naar de campsite. Na de lunch richting de Rocky Mountains hier zo'n 15 mile vandaan voor een wandeling bij Bear Lake. Bij de ingang van de Rocky Mountains gelijk een Amerca the Beautifull pas gekocht. Deze is geldig in elk State Park in Amerika Onderweg kwamen we de eerste Elks tegen. Ze staken gewoon de weg over.
Bij Bear Lake aangekomen mochten we de camper daar niet parkeren omdat ie te groot was. We konden wel een stuk terug parkeren maar Arjo wilde niet zover lopen dus bleven hij en Raymon in de camper. Het was na de regenbui best afgekoeld dus een jasje was best lekker. Bij Bear Lake lag nog op heel veel plaatsen sneeuw. Het was een korte maar mooie wandeling van zo'n 1,2 km rond het meer.
Daarna terug naar de camper en gestopt waar hij wel mocht parkeren en een wandeling gemaakt richting waterval. Onderweg moest Arjo vol in de remmen want er stak ineens een Elk de weg over. Tijdens de wandeling hebben we er weer 2 gezien en konden heel dichtbij komen. Raymon heeft dit heel mooi gefilmd. Daarna het plaatsje Estes Park in. Ziet er heel gezellig uit maar veel winkeltjes gingen al om 20 uur dicht. Terwijl Arjo en Raymon gingen tanken zijn Maikel, Leroy en ik nog even naar het Hanley Hotel gelopen waar de Shining is opgenomen. Het schemerde al behoorlijk toen we weer richting camping reden en echt overal kom je die Elks tegen. Op de weg, langs de weg tussen de huizen en ook op onze camping. Mooi hoor. Bij de receptie van de camping hangt ook een bordje dat er hier ook beren zijn gespot. Even nog een normaal avondeten in elkaar geflanst want zelfs de jongens kunnen geen hamburgers meer zien.

Schitterende foto's maar kijk aub wel uit voor die beren hé! Wil jullie graag heel terug zien en niet in stukjes war

Els 2016-06-08 14:37:33

Flinke camper....ook nog een beer tegengekomen?

Jolanda 2016-06-08 14:38:54

Prachtige foto's Heel mooi, wat een mooie natuur En inderdaad, pas op voor de beren (niet voor bieren hahaha, typte ik per ongeluk eerst)

Beukenexen.op.reis 2016-06-08 15:14:39

Je kent ons toch, we maken zoveel herrie dat er echt geen beer in de buurt durft te komen😊