Kissimmee Prairie State Park

Verenigde Staten, south bay campground, florida

Nu staan we op onze op een na laatste camping, de reis is bijna voorbij! Morgen rijden we naar de laatste camping (dat was ook onze eerste camping), om de camper daar schoon te maken en alles weer in te pakken. Zaterdag in de ochtend moeten we dan de camper weer inleveren. De laatste twee nachten slapen we in een hotel in Miami Beach.
Gisteren zijn we vroeg vertrokken van de camping in Cape Canaveral om naar Kissimmee Prairie State Park te rijden. Dit is het meest afgelegen State Park dat we bezocht hebben. De laatste 25 mijl ging over kleine landweggetjes, waarvan de laatst 5 mijl door het park naar de camping ook nog onverhard was.
Op de camping aangekomen was het tijd om te lunchen. Daar na ging Milan slapen en liepen Helena en ik om de beurt een wandeling. Toen Milan wakker was hebben we een klein eindje gereden om nog een klein wandelingetje te maken. We zagen hier weer een aantal alligators en een bobcat (een soort lynx)! Weer terug op de camping hebben we een groot vuur gemaakt om al het hout (en papier) dat we bij ons hadden op te branden. In het donker heb ik nog een kleine wandeling gemaakt en gekeken naar de vele sterren (het State Park is een van de donkerste plekken van Florida) en vuurvliegjes. Daarna slapen. Wat een duisternis en oorverdovende stilte!
Vanmorgen na het ontbijt moesten we eerst het afvalwater dumpen (het "grey water" was vol en stond al in de douchekuip :-( ), en daarna zijn we naar de plek gereden waar volgens de ranger "crested caracara's" (een roofvogel waar dit park bekend om staat) zouden broeden. En zowaar na drie kwartier kwam er een uit het palmenbosje gevlogen, en even later weer terug. Hierna zijn we weer terug gereden naar de camping om een klein wandelingetje te maken, wat visjes te vangen onderweg en te lunchen.
Na de lunch zijn we op weg gegaan richting Miami. Nu overnachten we in South Bay, om dan morgen door te rijden. Sinds de lunch regent het bijna aan een stuk door en soms ook heel hard. In de paar minuutjes dat het droog was op de camping zijn we snel naar buiten gegaan om met het netje van Dennis visjes te vangen in het meertje waar we vlakbij staan. Nu zit ik naast een potje vol met mosquito fish en een killfish.

Wij wensen jullie een goede thuisreis!! Tot ziens, mama en papa