Dry Tortugas National Park

Verenigde Staten, Dry Tortugas National Park

Vanmorgen ben ik al om 6.45 uur met de taxi naar de boot vertrokken om naar het Dry Tortugas National Park te gaan. Dit park ligt op zo'n twee en een half uur varen van Key West in de Golf van Mexico. De eerste anderhalf uur varen ging lekker rustig, maar het laatste uur over open zee ging aardig tekeer. Het waaide volgens de kapitein harder dan de voorspellingen en de boot maakte behoorlijke klappen. De koffie en ander proviant vlogen door de cabine, maar gelukkig had ik een pilletje tegen zeeziekte genomen, ik had in ieder geval nergens last van. Maar dat gold voor lang niet iedereen aan boord.....
Op het eiland van de Dry Tortugas waar we aanmeerden staat een groot fort, Fort Jefferson. Dit is vanaf 1846 gebouwd en werd tijdens de burgeroorlog onder anderen gebruikt om deserteurs vast te houden. Naast het fort bekijken kun je op dit eiland snorkelen en rondwandelen. Ik was van plan om te gaan snorkelen, maar door de harde wind was dit (bijna) niet mogelijk.
Om 3 uur 's middags vertrok te boot weer richting Key West. Dit keer zat ik buiten op het achterdek (aan de zijkant), maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn. Om de paar minuten werd ik nat gespat als er weer water over het dek kwam. Maar ergens anders heengaan was ook nogal moeilijk op zo'n heen en weer schuddende boot. Gelukkig werd het al vrij snel weer wat rustiger er rond 17.30 uur was ik weer terug in Key West. Daarna nog weer met de bus terug naar de camping.
Morgen is Helena aan de beurt om op de boot te gaan en ga ik op de camping op de kinderen passen.

Hoi! Klinkt allemaal heerlijk zeg! Mooie verhalen en foto's. Hier in Nederland is het nog steeds erg koud. Ik zit nu in de trein maar de NS heeft nog steeds een aangepaste dienstregeling en vertragingen. In de wijken ligt een laag ijs op straten en stoepen. Mooie tijd om lekker in zon te zitten dus! Geniet ervan!

Brenda 2013-01-24 16:39:44

Had Helena rustige wateren? Hier alles goed. Het gaat dooien hier, weg ijs! Alle goeds voor jullie,mama en papa. Ik bel morgen!