Olympic Peninsula

Verenigde Staten, port angeles

Op dit moment zijn we op de noordelijke punt van het Olympic schiereiland. Vanuit Seattle zijn we naar DoseWallips State Park gereden, niet meer dan 80 mijl. Onderweg hebben we de middag doorgebracht op een mooi strand aan zee. Dennis vermaakte zich zoals altijd met het in zee gooien van zo groot mogelijke stenen en schelpen. Toen Dennis sliep heeft Helena schelpdieren verzameld, net zoals een aantal andere mensen daar deden (maar dan zonder hark en andere geavanceerde apparatuur :-). 's Avonds zijn deze dieren (clams en oesters) in de pan beland en smakelijk opgegeten.
Vandaag zijn we naar Port Townsend gereden om een cruise te regelen van een dag naar hopelijk Orca's en walvissen. Zaterdag zullen wij aan boord gaan. Daarna zijn we doorgereden naar Port Angeles om te overnachten. Morgen gaan we naar het Olympic National Park en dan aan het eind van de middag terug naar Port Townsend. Vanaf zondag zullen we dan de westkant van het schiereiland verkennen, om daarna over te steken naar Vancouver Island.

Momentalne se nachazime v severni casti na Olympijskem poloostrove. Ze Seattlu jsme jeli asi 80 mil do naseho dalsiho kampingu v Dosellips State Park. Po ceste jsme zastavili na moc pekne plazi u more. Dennis si samozrejme jako vsude pekne vyhral s hazenim kaminku a musli do more. Tak jsme videli tulene. Kdyz Dennis spal (odpoledne), tak jsme vyrazila na plaz a nasbirala par musli a ustric, stejne jako mistni chlapik a par cinanek (bohuzel bez
nalezitich pomucek, jako motycku, gumaky apod....), ale take jsme nasla. Vecer jsme si je pekne uvarili...ale jedla jsme je nakonec jen ja....robertovi stejne nechutnaji a tak me mohl alespon nekdo zachranit, kdyby neco, hihi. Dnes jsme jeli do Port Townsend, abychom si zaridili projizdku lodi na velryby a orky, tak snad nejake uvidime. To mame naplanovane na sobotu. Pote jsme jeli do Port Angeles, kdy prenocujeme. Zitra vyrazime do narodniho parku a pak zpet do Poort Townsend. V nedeli vyrazime na zapadni cast poloostrova a pak na Vancouver Island.

Dobrou chut! Tak uz jste na druhe strane sveta! U Ticheho oceanu. Dennisek si tech gumaku uzije ! Uz brzy budete v Kanade. Stastnou cestu a uzijte si to !

mama a tata 2010-04-30 08:38:16

Ahoj Helco, jaka byla ta projizdka tou lodi? Velryby atd...videt, to je super. Taky bych to rada znovu zazila. Pekne to vsechno vyfotte a budeme se tesit na fotecky. Prejeme hodne dobrodruzstvi a prijemnych zazitku. Moc na vas myslime. Pa Gabka

Gabi Vos 2010-05-01 07:41:05

Ik hoop dat jullie veel walvissen gezien hebben. En nu verder door Canada?