Yellowstone

Verenigde Staten, Bozeman

Nu zijn we in Bozeman, een plaatsje ten noorden van Yellowstone. Dennis wilde absoluut niet naar deze plaats (op z'n Nederlands uitgesproken): "Ik wil niet naar boze man!". De afgelopen vier dagen hebben we doorgebracht op de enige camping in Yellowstone die open was, Mammoth Hot Spring. Ook hier verwachtte Dennis elke dag een mammoet te zien :-). De 17e zijn we aangekomen in Yellowstone, de dag dat een deel van de wegen geopend werd voor autoverkeer. Groot voordeel was dat het in het park erg rustig was (in tegenstelling tot het hoogseizoen). Ook de verwachte kou viel erg mee, op de camping lag nauwelijks sneeuw en de nachten waren ok. Hoger in het park lag nog wel veel sneeuw, maar het was 20 graden en we konden dus in korte mouwen door de sneeuw lopen (en Dennis met laarzen aan door het smeltwater stampen). De eerste dag hebben we een tour gemaakt door Lamar Valley en naast hele kuddes bizons ook een wolf gezien. De tweede dag zijn we naar de geiser Old Faithful gereden, 50 mijl naar het zuiden (en terug omdat er dus maar een camping open was). Onderweg een grizzley gezien, spelend in de sneeuw met iets dat op een vis leek. De laatste dag zijn we naar Yellowstone Canyon geweest, om de watervallen te bekijken. Ook hier kwamen we onderweg een grizzley tegen, maar dit keer op de weg. Al met al hebben we dus een heleboel gezien in dit schitterende park.
Nu zijn we dus in Bozeman. Morgen gaan we een dagje relaxen in een soort kuuroord "Bozeman Hot Springs". Daarna verder op weg in de richting van Seattle.

Prave ted se nachazime ve mestecku Bozeman, severne od Yellowstone. Dennis vubec nechtel do tohoto mestecka, protoze s holadskou vyslovnosti je to v prekladu zly muz. Porad opakoval: ja nechci ke zlemu muzi!
Minule ctyri dny jsme prebyvali v kampingu na severu Yellowstonu, ktery byl jako jediny otevreny v tuto rocni dobu. Kamping se jmenoval Mammoth Hot Spring, takze tu samozrejme Dennis ocekaval mamuty!
17 dubna byl druhy den po otevreni dalsich cest v parku. Meli jsme to pekne naplanovane, protoze tu nebylo moc turistu oproti letni sezone. Dokonce i ocekavana zima nas nezastihla. V noci bylo celkem teplo a pres den jen svitilo slunicko, takze jsme se museli mazat opalovacim kremem. Slunce je tu dosti silne, no tak jsme v nadmorske vyscce okolo 1900 metru nad morem. Ve vyssich vyskach jeste lezel snich, ale uz pomalu roztaval, coz se samozrejme nejvice libilo Denniskovi. Nasadil si holinky a vyrazel na pruzkum po zbytcich snehu a potucku vody.
Prvni den jsme udelali turu do Lamar Valley, kde jsme krome spoooosty bizonu uvideli take vlka!!!Druhy den jsme jeli na gejzir Old Faithful, coz je asi tak 50 mil (okolo 80 km), no a samozrjme zase nazpet, neb nas kamping byl jediny otevreny. Cestou tam jsme videli grizzliho, pekne si to pohraval ve snehu s necim co se podobalo rybe. Nastesti jsme meli telescop, takze jsme ho mohli pekne pozorovat. Posledni den jsme jeli na mistni vodopady. Meli jsme stesti, nebot jsme cestou videli dalsiho grizzliho. Tentokrat si to masiroval jen tak po ceste. Vsechna auta musela zastavit, aby si to grizzli mohl pekne uzit, jak si ho vsichni prohlizeji a fotografuji. Parada, take jsme poridili par fotek. Dennisek mu take zamaval z auta, moc se mu libil. Tento pak je opravdu uzasny, vubec se nedivim, ze je to tu v lete preplneno turisty, pry auto na aute......oni se vlastne ani jinak nepohybuji. Opvravdu jsme toho moc videli!!!
Ted jsme tedy v mestecku Bozeman, zitra mame odpocinkovy den, pujdeme do mistnich lazni. Pak pojedeme dal smerem Seattle.