Manatees in Blue Springs State Park

Verenigde Staten, Tropical Palms Campground, Kissimmee

Dnes brzy rano, pote co se kluci asi do pul osme vyspali jsme vyrazili do dalsiho parku (Blue Springs State Park).Tento park je velmi oblibeny a to jsme hned zpozorovali na zacatku parku, kde uz za nami stalo par aut v rade. My jsme zaparkovali na velkem parkovisti pro autobusy a kempry. Hned pote prijelo asi 5 skolnich autobusu......takze o klid v parku je postarano. No nastesti to tem morskym kravam nevadilo. Hned na zacatku vychazky jsme je videli. Jsou to velikanska zvirata a v tomto obdobi naji mladata. O kousek dal jsme pak videli mamu s malinkymi mladaty, jak se obcas vynori nad vodu pro vzduch.Moc pekna padivana. Kluci behali po drevenich vychazkovych chodniccich jko divi, takze byl Milank dosti unaveny. Po obede sel spat a ja jsem vyrazila na delsi prochazku, pak se jeste Robert.Po ceste jsme videli prekrane cistou vodu z tepleho pramene, kde byla spousta velkych ryb a i tech morskych krav, ktere tu prezimuji, neb v rece je preci jenom trosksu zima. Voda ma pres 21 stupnu! V lete se tu da koupat, kdyz jsou zvirata dal v rece. Ted to bylo zakazane, to byl Dennisek trochu zklamany. Dennisek si mezitim pekne odpocival u kempru a hral si s auticky a hry na mobilu. Pak jsme jeli smer jih k Orlandu. Vecer jsme jeste zasli do vyhrivaneho bazenu v nasem kempu!!!Zitra vyrazime do Sea World!

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken om naar het volgende State Park (Blue Springs) te gaan. Dit park is bekend vanwege de overwinterende manatees (zeekoeien). In de winter is het water uit de bron warmer dan het water in de rivier en blijven de manatees dichtbij de bron. In de zomer is het water in de rivier warmer en gaan de manatees naar de rivier (of zee). Na een uurtje rijden waren we er al en gingen het park binnen, achtervolgd door een rij auto's en schoolbussen. Dennis en Milan wilden eerst naar de speeltuin met glijbaan (of "baan" volgens Milan) om alle schoolkindertjes voor te zijn. Daarna gingen we naar de "spring run" (zijtak van de rivier die van de bron vandaan komt) om te kijken of er ook manatees waren (volgens een bordje bij de ingang zouden er zo'n 28 moeten zijn). En al snel zagen we de eerste manatees, alligators en vele grote vissen in het kristalheldere water. De manatees drijven maar een beetje rond in het water en Dennis vond ze maar saai. Maar een moeder met 5 dagen oude baby kwam nog vlak onder ons langs gezwommen.
Aan het begin van de middag ging Milan slapen in de camper op de parkeerplaats. Helena ging een wandeling maken naar de bron, terwijl Dennis met mij "angry birds" aan het spelen was. Toen Helena na een uurtje terug was, ben ik naar de bron gelopen. Erg mooi, met allerlei soorten enorme vissen (oa tarpons).
Na twee uurtjes slapen was Milan weer wakker en zijn we vertrokken naar Orlando. Dit zou ook een uurtje duren, maar vanwege wat files duurde het wat langer. Aangekomen bij Tropical Palms Resort & Campground gingen de kindertjes direkt zwemmen in het zwembad.
Morgen gaan we dan naar Sea World.

Wij zijn weer thuis. Wat leuke foto's, prachtige natuur! Hier ligt een beetje sneeuw. Alles goed met jullie? veel groeten, mama en papa