Lodi po Prince Williams Sound

Verenigde Staten, Valdez, AK

Vcera byl Robert na projizdce lodi a ja jsem hlidala Denniska. Vyrazili jsme do muzea a po veceri do pristavu. Tam zrovna priplul rybar a mistni "reznici" mu vykostovali ryby pro prodej. Odpad z ryb (hlava a kostra) sjizdel po specialni klozacce do velke kade. To samozrejme zaujal morskeho orala (americkeho), takze prilitnul a drapy si ukoristil zbytky ryb. Bylo to asi tak 2 metry od nas, takze jsme meli vyborny vyhled na jeho drapy a obrovska kridla.
Dnes jsem byla na projizdce ja. Jeste nez jsme vyrazila, tak jsme sli na malou prochazku a cestou jsme videli medveda z male blikosti. Prebihal cestu a mel zranenou jednu nohu. Cestou zpet jsme museli jit stejnou cestou, abychom mu neprisli do cesty. Cestou jsme delali patricny ramus, aby o nas vedel a utekl.
Na lodi bylo dnes dosti lidi. Nejdriv jsme videli morske vydry jak se vyvaluji na mori. Pekne si to na mori kouleji z jedne strany na druhou. O kousek dal jsme videli velkou velrybu. Kapitan si to take velmi uzival, pobyli jsme u velryb dosti dlouho dobu. Take jsme je chvili ponasledovali. Pak jsme vyrazili na tulene, kteri se jak je znamo povalovali na brehu a ani se nehli. Jsou to pekni macci!!!! Pak uz zbyval jen ledovec. Projizdeli jsme podel velkych ker a az k ledoci se jiz v soucasne dobe neda dostat pres vsechny ty padajici kry. Krasne pruzracne kry, obcas modre a nekdy zase uplne prusvitne bile. Sripadala jsem si jak na Antarktide. Zitra vyrazime smer Fairbanks.

Vanmorgen voordat Helena aan boord ging hebben we eerst nog samen een wandelingetje rond Valdez gemaakt. Vlak buiten het dorp(je) stak plotseling een zwarte beer voor ons de weg over. Deze beer was alleen gewond aan een poot en liep op drie poten. We hebben dit aan het rangerstation gemeld en zij hebben deze informatie verder doorgegeven, want een gewonde beer kan eventueel gevaarlijk zijn. We zijn maar dezelfde weg terug gelopen, want onze route ging over een pad in de richting waar de beer heen was gelopen. 's Middags nadat Dennis was uitgeslapen hebben we samen een klein wandelingetje gemaakt in de buurt van de camping. Toen we terugkwamen cirkelden er zo'n zes zeearenden boven onze camper. Een buurman was ze aan het voeren met vis! Snel zijn we dichterbij gegaan en de arenden kwamen op twee meter afstand uit de lucht gedoken om een vis van de weg te plukken. Na het eten hebben we Helena opgehaald van de boot en hebben we nog even gekeken hoe de vissen in de haven verwerkt worden. Morgen gaan we weer verder op weg richting Fairbanks.

Pondeli 7.6.Ahoj, jsem v Praze, byl krasny, slunecny vikend. Pro nas ovsem pracovni. Tata delal betony, je jsem likvidovala plevel na zahrade. Taky jsem snedla 3 tresne, jahody brzy budou cervene. Z Krce se odstehovala Ivana, shanim nahradnici. U vas je jednou zima. podruhe teplo, podle toho, kde jste. Uzivate si to, budte zdravi. Mama a tata.