Vancouver Island

Canada, Burnaby

Hallo allemaal,
Op dit moment bevinden we ons in (een voorstad van) Vancouver. Vandaag zijn we met de veerboot overgestoken van Vancouver Island (Nanaimo) naar Horseshoe Bay, vlakbij Vancouver. De, gelukkig rustige overtocht, duurde ongeveer 1 1/2 uur. Daarna zijn we doorgereden naar de camping, waar we direct, op aandringen van Dennis, in het zwembad doken. En op dit moment zit Helena in het bubbelbad.........
De afgelopen dagen hebben we vooral aan het strand doorgebracht. Nadat we aangekomen waren in Victoria hebben we deze stad een beetje bekeken. Maar al snel zijn we naar de kinderboerderij gegaan in en groot park, om de geiten en andere dieren te aaien. 's Middags zijn we naar French Beach gereden om hier te overnachten en natuurlijk aan zee stenen te gooien :-) . De volgende dag zijn we doorgereden naar China Beach, alweer een mooi, rustig strand waar we lekker konden relaxen. Na overnacht te hebben in Bamberton hebben we de volgende dag doorgebracht aan het strand van Cowichan Lake. Hier zwommen zelfs een paar mensen (heel kort) en Dennis zag dat en wilde dus ook wel in het water. Toen hij tot zijn enkels in het water stond begon hij te roepen "KOUD! KOUD!" en rende direct het water weer uit! Tot slot zijn we doorgereden naar Parksville, waar een grote speeltuin bleek te zijn en (wat vervelend :-) alweer een mooi strand. Onderweg zijn we nog gestopt in een dorpje waar "wereldberoemde" muurschilderingen zouden zijn, maar dat viel nogal tegen. Gelukkig hadden ze wel fish&chips.
Morgen gaan we met kennissen Vancouver bekijken. Daarna gaan we verder op weg naar de Rockies of misschien blijven we nog een dagje langer.

Ahoj vsichni,

Prave ted se nachazime na predmesti Vancouvru. Dnes jsme jeli velkou ferry lodi z Nanaimo (Vancouver Island) do pristavu Horseshoe Bay na severu Vancouvru. Nastesti lod jela velmi klidne a trvalo to asi tak hodinu a pul. Pote jsme vyrazili smer kamping, ktery je po ostrove v provincialnich (krajskych) kampincich velmi luxusni. Dennis hned objevil bazen a nebylo vyhnuti.....odpolende jsme ztravili v nem. Momentalne se ja osobne nachazim v hot tub, Dennis uz spi po celodennich zazitcich........Uzasne!!
minule dny jsme pobyvali predevsim na plazich. Pote co jsme dorazili do Victorie (ostatne take lodi (ferry), velmi klidnou a Denniskovi se to moc libilo), tak jsme si prohledli centrum, ktere je ve samozrejme ve victorianskem stylu. Pak jsme vyrazili na mistni proslule hriste a park se zviraty. Bylo tam spousta koz s mladaty a to byl Dennis v samem nebi (my ostatne take, jsou moc rozkosne). Dennis vsechny mladata hladil, daval jim pit, cesal je hrebenem,...no proste si to uzil. Odpoledne jsme vyrazili na French beach, kde jsme prenocovali a samozrejme jsme jeste pred spanim vyrazili hodit tech par tisic kaminku do more a mistni ricky.
Pristi den jsme prenocovali na Bamberton plaz.....opet more a more!! hihi
Dalsi den jsme jeli k jezeru Cowichan. Tady je koupalo par lidi a to Dennis neodolal a chtel take do vody!!! No a tak si to sel zkusit.....ponoril se jen ke kotnikum!!hihi a mezitim pokrikoval zima zima a vybehl zase z vody ven. Nokonec jsme pobyli v Parkcille, kde bylo velke detske hriste a to uz k "unudeni" zase moc pekna plaz!!!! Po ceste jsme zastavili v male vesnicce, kde meli byt svetozname kresby po domech, ale nebylo to zase tak svetozname....jen par Japoncu a jinak nikdo a kresby take nic moc. :-( Nastesti to zachranilo opet krasne more a ryba z hranolky!! Mnam!!
Zitra jedeme za znamymi ve Vancouvru (Masha a Peter, kdo je zna). Pak asi jeste jednou do horke lazne po celodenni prochazce po Vancouvru (hihi) a pak uz smer hory (Rocky Mountains), kde nas ceka jen a jen priroda.
Ostatne dnes spime ve meste s nasim kamprem a je to tu dosti hlucne....tedy spise normalni na mesteske pomery, ale nejak jsme si to odvykli. V lesich je klid a obcas me popichuje svym zpevem ptak, ktery zpiva jako kdyz se piska fotbal!!!! (pro znalce: Varied Thrush, pravdepodobne americky kos). Robert mel ale ujistil, ze ho bohuzel uslysim po zbytek nasi cesty.

lieve Robert, Helena en Dennis! Wij zijn weer thuis gekomen uit het koude Frankrijk. Natuurlijk direct even kijken naar jullie foto's en lezen over jullie belevenisssen. Wat wordt Dennis al groot en wat maakt hij veel mee, jullie trouwens ook! Alle goeds op de verdere reis, wij leven met jullie mee. Tot horens, mama en papa.

mama en papa 2010-05-11 22:09:28

Mile deti! Tak jste v Kanade! Jste zdravi, to jsme radi. Pekne si ti uzivate, Dennis asi nejvice! Obrazky jsou krasne. Ale moc teplo tam neni. Tady taky ne, dost prsi. V sobotu mame v Bydzove sraz z gymplu. Marek se nakonec dostal na vsechny tri gymply, nastoupi na Prazacku. Budte zdravi, myslime na vas, mama a tata

mama a tata 2010-05-12 05:56:24

Avonturiers! Ben de dag even gestart met foto's van jullie reis! Ziet er fantastisch uit en het plezier straalt van jullie foto's af. Leuk! Ik ga er binnenkort weer even voor zitten. De foto's doen me denken aan onze week Portugal: veel zelf kunnen doen en elke dag even tijd voor de kleine man die zijn 'kick' weer net uit wat andere, aardsere, dingen haalt. Ik ga de komende tijd maar eens flink tennissen zodat ik meer dan 1 punt uit 2 sets kan halen. Veel plezier nog! Peter Pio