Alaska Highway

Canada, fort nelson

Nu zijn we in Fort Nelson, mijl 300 van de Alaska Highway. De afgelopen dagen hebben we behoorlijk veel gereden. Eerst van Hinton naar Sheep Creek Recreational Area. Zo'n 250 kilometer door eindeloze bossen. Wij waren de enige op de camping, dus het was lekker rustig (totdat midden in de nacht weer een toeterende goederentrein langskwam). We waren hier al redelijk vroeg, dus hadden we mooi de tijd om een vuurtje te stoken en worstjes te bakken. Daarna zijn we doorgereden naar Kiskatinaw Provincial Park, weer zo'n 250 kilometer. Onderweg hebben we de olie nog laten verversen, dus nu zijn we helemaal klaar voor het traject naar Alaska. Onderweg kwamen we langs "mile 0" van de Alaska Highway, dus natuurlijk even stoppen en informatie verzamelen bij het informatiecentrum. Vandaag zijn we doorgereden naar Fort Nelson, ruim 400 km verderop. Onderweg hebben we twee keer lang gestopt om in een speeltuin te spelen en later om bij een rivier stenen (granaten) te gooien en iets te eten. Het was niet helemaal de bedoeling zo ver door te rijden, maar het Provincial Park waar we heen wilden bleek 12 km van de weg te liggen via een onverharde weg. Dus toen zijn we nog maar 40 km doorgereden naar deze stad en niet al te mooie camping. Maar wel internet en stroom om de laptop en batterij van fototoestel op te laden. Vandaag hebben we onderweg nog wel 2 zwarte beren en een eland gespot. Het is de bedoeling morgen door te rijden naar Muncho Lake, om daar een dag te blijven. Daarna naar de Liard Hot Springs en dan verder richting Yukon. En nu snel naar binnen, want er zwermen tientallen steekmuggen om mij heen :-(.

Fijn weer van jullie te horen! Ons internet deed het niet; gelukkig is vanmorgen iemand geweest om het euvel te verhelpen en konden wij jullie interessante verhalen lezen en de foto's bekijken. Wij hebben een mooi pinksterweekend gehad in ost-friesland. Ik heb geprobeerd jullie te bellen maar helaas was er geen contact te krijgen. Wij wensen jullie alle goeds!! mama en papa

mama en papa 2010-05-27 12:03:25

Dennisek je jak zkušený zálesák. Moc mu to slusi. Uzivejte si dovolene, budte zdravi. Mama a tata - 27.5. 2010

Mama a tata 2010-05-27 19:43:07

Hey Helena, alles goed daar? Echt super coole reis en foto's zeg! Geniet ervan en denk voorlopig nog maar even niet aan SENS en pensioenen :) Groetjes, Patrick

Patrick de Graaf 2010-05-27 20:43:46

Ha Alledrie, Bedankt vast voor de verjaarsdagskaart voor Fiene. We zullen deze volgende week aan haar geven en er hard bij zingen. Nog 1 maandje en dan zijn jullie weer terug, gaat snel......Wel goed te lezen dat alles gaat zoals je wilt en dat Dennis het naar zijn zin heeft. Hier verder geen bijzonderheden, nog 4 weken werken......en dan heel lang vrij!!!! xx Carine