Cesta weg do Yellowstone NP

Verenigde Staten, ashton id

Dnes jsme prenocovali v Willard S.P., velmi blizko dalnice, coz nejmene vadilo Denniskovi. Jakmile se rano probudil, odhrnul si zaclonku ve sve postylce a dival se na ty velikanske nakladaky!! Mama auto, papa auto, ahoj!!!
Po vsech potrebnych pripravach na cestu a hlavne do parku jsme vyrazili. Dennisek byl nadseny, ze uz zase jedeme. Dopoledne se pekne dival po krajine, kravach, konich, nakladacich, kamprech a mezitim zpapal na co prisel. Pak jsme zastavili na typickem americkem odpocivaldle s rychlym obcerstvenim a dali s do nosu!! Haha Robert si konecne dal hamburgra s hranolkami, no a to si dal Dennisek take rici. Pak jsme vyrazil dal, jelo se moc prijemne,......Dennisek si pekne pospaval!!! Po spanku jsme dojeli do maleho mestecka Ashton, coz je asi tak 80 km od Yellowstone NP. Pak jsme nasli vhodny camping......krome nas tu byl jen jeden nocleznik, ktery tu uz bivakuje asi mesic!!! Vsude je tu jeste spousta snehu. Jupi!!! Dennisek se hned vrhl na prvni kopu snehu se svou lopatickou. Pak ale objevil, ze je vlastne teplo a snih taje a vytvari kaluze.....no to jsme pak museli natahnout holinky a pomalu se premistovali k garazim s campry!! Pekne se vyradil!!!!

Gisteren dus de Bear River Migratory Bird Refuge bezocht. Een heel mooi wetland met inderdaad erg veel vogels (pelikanen, ibissen, zeearenden en vele eenden). Dat het een van de mooiste vogelgebieden zou zijn was wel verteld, maar dat de weg ernaar toe (10 mijl) een van slechtste wegen was, niet. De camper maakt normaal al veel lawaai, laat staan als we over een onverhard, stenig pad met kuilen rijden. Al bij een kleine kuil begint de hele camper heen en weer te schudden en is er een kans dat de deurtjes van de kastjes in de camper open vliegen en de inhoud eruit. Dit heeft ons tot nu toe al een bord gekost :-( .
Afgelopen nacht overnacht in een State Park vlak aan de Interstate. Op zich wel een mooie locatie aan het meer, maar de enige die er echt blij mee was was Dennis. 's Ochtends toen hij wakker werd deed hij zijn gordijn open en melde ons vervolgens vanuit bed wat er allemaal over de snelweg reed (en van welke kleur). Vrachtauto! Camper! Vrachtauto met bagger op!
Vandaag hebben we een heel eind richting Yellowstone gereden. Nog een kilometer of 80 en we zijn er. Het is hier ruim 20 graden maar er liggen nog grote bulten sneeuw. Tot vorige week was het helemaal bedekt met sneeuw. Komende nacht zal wel de laatste warme nacht worden, want in Yellowstone hebben we geen elektriciteit (en water), dus geen verwarming! Er schijnt nog veel sneeuw te liggen, dus waarschijnlijk wordt dat een paar nachten "hardcore" camperen. We zullen denk ik een dag of vier in Yellowstone blijven, daarna zal wel weer een update volgen.

ziet er mooi uit allemaal! veel plezier in Yellowstone alvast! groeten Age

Age 2010-04-19 13:13:18

Zdravime do Ameriky. Jsme radi, ze si uzivate dovolene. Hodne krasnych zazitku!

mama 2010-04-19 19:37:21

Dekuji za blahoprani. Dnes ve stredu jsem si obarvila vlasy, zitra jdu s Markem k prijimacim zkouskam do Cakovic. V patek pujde s tatou na Prazacku, v pondeli jeste do Bohnic. Snad to vyjde. Hodne krasnych zazitku.

mama 2010-04-21 15:56:35

Wat een leuke verhalen en vooral geweldige foto's! Erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie reis. Heel veel plezier de aankomende tijd en we blijven jullie volgen. Jerry, Pauline, Milan en Luca