Antelope Island

Verenigde Staten, Willard UT

Tak jsme dorzili do dalsiho parku. Tento park je vlastne ostrov v solnem jezere u Salt Lake City. Samozrejme ze je tu neco k videni hlavne z oblasti zvireci. Je tu volne zijivi stada bizonu (asi tak okolo 500), antilop a kojotu. Take tu ziji skolni ovce, ale ty jsme bohuzel nevideli. O bizony nebylo nouze, jen jsme se rano podivali z okna naseho campru a uz jsme se na ne divali. Dennisek si je take moc uzival, hlavne kdyz je chtel videt hodne z blizka. Poradne se k nim rozbehl, aby je mohl ukazat take sve oblibene kravicce......no to jsme museli velmi rychle zasahnout, neb byli opvrdu blizko. Take nam tu poprve prselo, ale nastesti jen v noci, takze ok. Na mistnim rangeru jsme si prohlidli jak zde mistni lide zili asi tak pred daaaavnymi 130 lety. No pan provadejici pak tedy podotknul, ze pro Evropany to vlastne neni az tak davna minulost. HIHI!
Pri ceste zpet jsme jeste stihli videt kojota. Bezel podel cesty, asi byl zmateny, kam to vlastne bezi.
Odpoledne jsme dorazili do Willard (maleho mestecka u velke ptaci rezervace). Tam vyrazime zitra a urcite tam pobudeme CELY den! Jak jinak, haha. No a pak smer Yellowstone!!!

Nu zijn we alweer in de buurt van het volgende park. De afgelopen twee dagen hebben we op Antelope Island doorgebracht. Een mooi eiland (kaal met gras en bergen, leek wel een beetje op Wales), ongeveer 7 mijl "uit de kust" van Salt Lake City. Op het eiland lopen ca. 500 bizons en ook een aantal antilopen (pronghorn voor de biologen). Hoe vaak komt het voor dat je 's ochtends de gordijnen opendoet en dan een paar bizons ziet?
Dennis vond de bizons ook mooi en zijn "boe-boe" (knuffelkoe) moest natuurlijk ook de bizons van dichtbij bekijken. Toen we vlakbij een aantal bizons waren gestopt rende hij er direct op af om ze aan "boe boe" te laten zien. Gelukkig konden we hem op tijd tegenhouden :-) .
Op het eiland stond ook een oude ranch. Naar het schijnt een van de oudste stenen gebouwen in de USA. De ranger die ons rondleidde zei dat het voor ons Europeanen natuurlijk niks voorstelde, maar het gebouw was zo'n 150 jaar oud en nog in originele staat. Maar mooi te zien hoe ze toen leefden in het "wilde westen".
Nu zijn we weer een klein eindje naar het noorden doorgereden. Morgen gaan we een bezoek brengen aan het "Bear River Migratory Bird Refuge". Volgens de verhalen misschien wel een van de tien beste plekken om vogels te kijken ter wereld. Dat zullen we dan morgen wel meemaken. De dag daarna gaan we vervolgens richting Yellowstone. Daar verwachten we de 17e aan te komen.

Zdravime , hezky si to uzivate, to jsmr radi. Posilame Denniskovi i vam pusu.

Prosek 2010-04-15 08:32:16

Ahoj,zdravim do Ameriky,dejte pozor na hady, jsou tam velke zmije. Hlidejte Denniska, at se vam neztrati. Posilam pusu.

deda 2010-04-15 16:20:35

Wat zien jullie veel interessante dingen! Gelukkig is Dennis niet op de horens genomen! Leuke foto's. Een hele goede reis gewenst! Wij gaan ook bijna, de 22e.