Homer

Verenigde Staten, Homer ak

Op dit moment staan we op de camping in Homer, met uitzicht op zee. Net kwam er een walvis (ik denk bultrug) langs! Gisteren hebben we eerst het oude deel van Kenai bekeken. Hier staan nog een paar oude houten huisjes en een russisch-orthodoxe kerk. Hierna hebben we koffie met taart gegeten in een leuk, gezellig cafe (de eerste in Amerika denk ik). Vervolgens zijn we via een uitzichtspunt om vogels (meeuwenkolonie) te bekijken doorgereden naar het strand. Toen het tijd was voor Dennis om te slapen zijn we naar Homer gereden. We hebben hier gecampeerd op de "Spit", een lange zandbank in zee waar alle activiteiten plaatsvinden (haven, restaurantjes, winkeltjes, campings etc.). Wel een beetje lawaaierig en druk, maar goed voor een nacht. Vandaag zijn we met de boot naar Sedovia gevaren. Dennis wilde eigenlijk niet meer op kleine bootjes varen (kleiner dan een veerboot), maar deze vond hij uiteindelijk toch groot genoeg. De heenweg duurde twee uur, want we maakten een om weg via een vogeleiland. Sedovia is een klein dorpje met een aantal huisjes op palen en een restaurant, waar de vis met friet lekker smaakte. Na hier ruim drie uur te zijn geweest duurde de terugreis nog een uurtje en Dennis heeft lekker geslapen. Weer in Homer aangekomen hebben we een andere, rustigere camping opgezocht, waar we nu dus staan. De camping is onderdeel van een Inn, waar ik ook voetbal kan kijken! Dus misschien om 3.30 uur opstaan....Morgen gaan we weer terug naar het noorden van het schiereiland.
Prave ted stojime v kampingu v mestecku Homer s krasnym vyhledem na more. Po veceri jsme se sli projit po splazi a Robert zahledl velrybu, tak ji sel pozorovat teleskopem. Vcera jsme nejdriv pokoukali po mestecku Kenai. Stoji tu maly rusky ortodoxni kostylek a par puvodnich domecku. V jednom domecku je i mistni hospudka, velmi utulna (asi prvni v americe, co jsme videli). Pote jsme se jeste koukali na ptactvo u reky (delta reky Kenai). Kdyz Dennisek psinkal, tak jsme dojeli do Homer. Tady jsme zakotvili na "splitu" puvodne piscity vybezek, ktery postupem casu zkultivovali v pristav se spoustou restauraci, obchudku, kampingu a mist, kde se daji objednat vselijake activity (predevsim loveni ryb a kajak). Je tu dosti rusno a hlucno, ale dobry na prespani. Dnes jsme jeli lodi do mestecka Seldovia na protejsim poloostrove. Cesta trva asi 2 hodiny tam, protoze se jede okolo ostruvku se spoustou ptactva. Dennis nejdriv nechtel jet, ale nakonec shledal tuto lod dostatecne velkou na to, aby s ni jel. Sedovia je mala vesnicka (mestecko) se starymi domecku, malym kostelikem a parkem na tury. Take tu je restaurace, kde jsem lahodne pojedli lososa a halibuta. Dennisekovi take smakovalo (ono ostatne dnes cely den, hihi)Po ceste zpet Dennis moc pekne spinkal a kdyz se probudil, tak uz jsme byli v pristavu. Pak jsme nasli jiny kamping, klidnejsi, se sprchou a hlavne televizi, nebot dnes hraje Holandsko fotbal.Robert vse prozkoumal a tak bude mit ranni budicek (asi tak v 3:30). Zitra jedeme zpet po poloostrove. Tede uvidime jak bude Robert fit.

21.6. Ahoj, zdravime z Prahy. Moc hezke fotky! Jak jste opaleni, jak do more! Dennisek i vy oba si to jeste nekolik dnu uzijte. Mejte se dobre. Mama a tata

Mama a tata 2010-06-21 21:45:19

Weer mooie foto's!! Wij zijn vandaag bij Allard, Carine en Fiene geweest. Alles wel! De volgende week om deze tijd hopen wij in jullie huis te zijn met Mica. Het gaat haar heel goed. Liefs, mama en papa.