Sanibel Island

Verenigde Staten, sanibel island

Gisteren zijn we na het ontbijt (en even spelen in de speeltuin) uit Collier-Seminole State Park vertrokken om op weg te gaan naar Sanibel Island. We dachten ongeveer anderhalf uur nodig te hebben om er te komen, maar omdat de route meer door de stad ging dan we dachten duurde de rit een uurtje langer. Rond het middaguur waren we op onze camping en was het tijd om even uit te rusten bij de camper, voordat we naar het strand zouden gaan. Opeens bleek (door de geur :-( ) dat we lekkage hadden van het "black water". Dat is zeg maar de afvoer van alles wat in de wc terecht komt. Dus Cruise America maar weer gebeld, waar ze ons probleem geregistreerd hebben maar verder niks konden doen, omdat het zondag was. Maandagmorgen moest ik maar weer terugbellen.
Hierna zijn we naar het strand gegaan op zo'n halve mijl lopen van de camping. Een mooi strand met veel schelpen (waar Sanibel bekend om staat), maar het water is hier wel wat kouder dan we tot nu toe gewend waren. Maar dat kan vooral Dennis niet deren. 's Avonds zijn we gaan eten in de "Lazy Flamingo". Aardig lekker maar vooral veel.
Vanochtend eerst weer gebeld met Cruise America en een afspraak gemaakt voor morgen om de lekkage te laten repareren. Daarna zijn we met de camper naar het J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge gereden, waar we een "wildlife drive" van 4 mijl hebben gedaan. Veel vogels (en vissen) gezien. Vervolgens zijn we doorgereden naar het volgende eiland, Captiva Island, omdat we daar (alweer) naar het strand wilden gaan. Maar op dit eilandje bleek vrijwel geen parkeergelegenheid te zijn, al helemaal niet voor onze camper. Wel stonden er waanzinnig grote villa's langs beide kanten van de weg. We zijn maar weer terug gereden naar Sanibel, om daar de hele middag aan Bowman's Beach door te brengen. Dennis speelde 3 uur aan een stuk in het water en was daarna uitgeput. Dichtbij de kust zagen we ook nog een paar dolfijnen. Milan riep nog tot lang nadat de dolfijnen uit het zicht waren verdwenen "Haai! Haai!".
Morgen gaan we dus eerst naar de garage voor de reparatie van de lekkage, daarna rijden we door naar Hillsborough River State Park.

Ahoj, Kluci jsou pasaci, uzivaji si to. Zdravime.

mama 2013-01-29 09:53:00

Ahojte, krasny fotecky, nadherna fauna a flora a hlavne kazdy den novy a novy zazitky. Opravdu je na co koukat. Moc nepisu...ale sleduju kazdy vas pohyb. Kluci maji urcite o zabavu postarano. Taky to vase auto vypada moc dobre. Velka kara a podle me i dobre organizovana...Moc si to uzijte..pa pa..Gabika

Gabi 2013-01-29 21:50:47

Mees is jaloers op Dennis die zoveel 'kokodillen' ziet. Veel plezier en mooie reis verder gewenst! H,D,M,I

Henk 2013-01-30 21:04:09

Lieve Dennis (en Milan, Robert en Helena) Wat een geweldige foto's, Tristan is een beetje jaloers dat Dennis lekker kan zwemmen in de zee. Dat kan hier nu niet. Tristan wil graag ook nog iets zeggen tegen Dennis: Ik wou dat jij terug kwam over 1 weekje zodat je weer langs kan komen en ik mis jou, en ik heb een nieuwe brandweerboot. Heel veel plezier nog daar in het mooie Amerika. Groetjes Camille, Peter, Tristan en Noa

Tristan en Noa 2013-02-03 07:54:49

Mooie foto's allemaal! En leuke belevenissen. Laat snel maar weer iets horen. Groeten, Roel

Roel 2013-02-04 02:06:58

Jsme radi, ze jste v poradku, meli jsme obavy. Tady je po zime, ale jeste snad bude mrznout. Vsichni vas pozdravujeme.

mama a tata 2013-02-04 11:10:26

Hallo Tristan, Ik mis je ook. Ik wil graag met je spelen. Als ik terug ben, gaan we gelijk met je brandweerboot spelen! Volgende keer ga je mee! Groetjes, Dennis.