Een zondagsrit

Italië, Ravenna

Vanochtend werd ik in alle vroegte wakkergekraaid door een van de hanen die vrij over het terrein scharrelen net als drie pauwen en een aantal kippen. Tja het is niet voor niets een Agriturismo. Ook bleek dat enkele gasten in het hoofdgebouw hadden overnacht. Er werd een heerlijk uitgebreid ontbijt geserveerd. Niet door die 'Mama' maar door een jongere dame. Een heerlijk gebakken spiegeleitje lekker vruchtensap voldoende brood en beleg fruit verschillende jammen yoghurt en jawel ook kaas erbij deze keer. Ik vind het wel een uitkomst als er ontbijt mogelijk is. Met de temperatuur overdag houd ik het spul niet goed. Vanochtend nog een pakje met plakjes kaas bij de boodschappen aangeschaft. Nou dat kwam er niet goed uit. Er is geen plakje meer te bekennen alle kaas is door elkaar gesmolten. En de banaan die ik vanochtend vers had gekocht was zowat gekookt. Dat is geen doen op die manier. De temperatuur was vandaag ook erg hoog rond de 35 graden waar ik nu ben is het wat koeler, hoewel ook nog altijd 32. Ik zag overigens op een electronische thermometer bij een apotheek op een gegeven moment 37 graden staan, maar dat vind ik overdreven. Het was dus heet vandaag. De rit was daarnaast wat saai hij ging voor een groot deel door een leeg gebied, veel vervallen boerderijen. Overigens wel veel muggen als bewoners ze hebben mij een aantal malen flink te pakken gehad. Helaas maar weinig mensen gezien. Wel bijna alle kleinkinderen op de Facetime. Eerst Sjoerd met zijn mannen: Jeppe en Tibbe. En even later Thijs met zijn dochters: Faye en Zoe. (Liva lag in haar bedje). Ik was op dat moment nog op een dijkje met ruim 10 km onverhard (slecht) fietspad. Het was in km wat korter maar achteraf had ik beter de langere asfaltvariant kunnen kiezen. Alleen die track had ik niet in de Garmin geladen. Ik heb Lugo overgeslagen je kon ook kiezen voor een afsteekroute en zo een 10-tal km minder fietsen. Uiteindelijk heb ik vandaag gekozen, en vanochtend even voor de zekerheid gebeld, voor 'Agriturismo Bio Camping' net na Ravenna. Een kleine camping met een zwembadje, ontbijt mogelijkheden en lekkere piadina's. Maar dat was zonder die afsteek te ver in km vond ik. Koel water was vandaag ook een probleem je moet blijven drinken is mij verteld maar behoorlijk warm water vind ik nogal smerig. Daarom af en toe op zoek naar vers water en dat lukt niet makkelijk in zo'n verlaten gebied dus toen ik bij een bar kwam maar een flesje koud water gekocht. Niet veel foto's gemaakt vandaag. Wel een van kennelijk een nieuwe functie van Angelo :-). Ook niet buiten op een bankje geluncht ik vond het te heet maar in Fusignano in een met airco gekoelde bar een broodje met zalm genomen. Ik ben vandaag ook niet meer teruggefietst van de camping naar Ravenna. Daar had ik niet zo'n zin meer in. Ik was op het eind namelijk nog een heel stuk verkeerd gereden. Vandaar toch wat meer km gemaakt dan ik gehoopt had. Morgen ga ik weer verder en nu langs de kust. Dat scheelt in ieder geval in warmte als het goed is.

Gefietst 84 km

Nou Maurice, ik kan me voorstellen dat de temperatuur niet erg mee werkt tijdens het fietsen! Morgen hopelijk een beetje meer verkoeling door langs de kust te fietsen, hopelijk met wat schaduw!💪

Riny 2023-07-09 20:40:37

Wat een hitte om te fietsen🥵😡 Fijn dat je zo heerlijk ontbeten hebt. Voeding in een warme tas meenemen is geen succes. Dan maar onderweg koele drankjes kopen. Succes met het weer.

Carin en Thieu 2023-07-09 20:46:57

Wat een rit met die hitte. Het lijkt me erg om warm water te drinken tegen de dorst. Goed dat je in die barre omstandigheden kunt genieten van je kleinkinderen. Hopelijk gaat morgen beter. Groet Jan

Jan van Bommel 2023-07-09 20:54:18

Wat een mooie reis Maurice! Anke en ik hebben goede herinneringen aan deze reis. Vooral het Italiegedeelte. Je schrijftmooi over jouw reis en alles wat jij beleeft. Elke dag lezen we wat jij weer hebt meegemaakt. Veel plezier verder! Anke/Henk

Henk Hinsenveld 2023-07-09 21:16:53

Ai. Niet een hele soepele hete dag. Hopelijk de komende tijd meer mooie stukken.

Jeroen H. 2023-07-09 21:33:50

Veel eten en veel drinken, Maurice. Doen ze in de Tour ook. Sterkte voor vandaag. xxx

esther 2023-07-10 07:28:31

Gebakken banaan? Dat is toch heel lekkel? Leuke foto’s alweer ik deel die ene alvast met Angelo ☺️

Jacky 2023-07-10 08:00:15

Ja die hitte is niet leuk ! En als je dan moeilijk aan koel drinkwater kan komen probeer ook wat zoutoplossing je verliest veel met warmte! Succes.

Henk de leeuw 2023-07-10 10:19:16

Je reis verhalen zijn geweldig leuk om te lezen,maar het is wel af zien met die warmte,reuze knap hoor.

Johny pols 2023-07-10 10:51:17

Weer hele mooie verhalen en foto's. Wel even doorbijten nu!