Van opblaas matrasje naar luxe boxspring

Nederland, Noordwijk

Na een nacht met veel water werd ik vanochtend nog steeds regen en niet zo weinig ook. Ik had overigens lekker geslapen wellicht kwam dat door het sonore geluid van de grote vrachtschepen en ferry’s die in mijn tentje nog te horen waren. Op mijn gemak de boel aan kant gedaan en gedubd wat ik zou gaan doen. De etappe van gisteren zou eigenlijk tot Noordwijk gaan. Ik had de overnachting op de camping gisteren verzet naar vandaag. Maar gezien de voorspellingen van nu lijkt het me een beter idee om een hotelletje te zoeken ipv de camping plaats. De camping weer verzet nu voor later vande week als ik terugfiets. En een mooi hotelletje via Booking.com.com geboekt. Er was een speciale aanbieding dat begrijp ik gezien de weersvooruitzichten wel. Nu mogen ze wat meer en nu zit het weer tegen. Heb te doen met de horeca. De kustroute vanuit de camping gaat midden door het duingebied en langs de ‘glazen stad’ dit traject is een aanrader voor iedereen die van fietsen houdt. Bij ter Heijde nog een foto gemaakt van een oude reddingsploeg van de KNRM. Ik moet daar bij nog denken aan de keer dat ik samen met de jongens het boothuis in ter Heijde aan Zee heb bezocht. Ome Hans had dat speciaal voor ons geregeld Dat was toen erg bijzonder. Van ter Heijde gaat het pad weer de duinen in en langs Monster naar Kijkduin en uiteindelijk via Den Haag naar het met oranje versierde Scheveningen. Gelukkig is het nog steeds droog. De regenjas heb ik al uit alleen de regen overschoenen nog niet. In Scheveningen gaat de route langs de plezierhaven en voor mij een mooi moment voor een lekkere cappuccino bij Oma Toos een pannenkoek restaurant. Maar voor pannenkoeken is het nog te vroeg. Van daar gaat de route over de boulevard met de bekende pier en het Kuhrhaus. Na Scheveningen zit je weer in het duingebied en je ziet vooral wat hardlopers snelle fietsers op racefietsen en Mountainbikes. Ik vond een prima plekje om te lunchen en smeerde mijn broodjes. Een aardige jongedame stopte ook en vroeg of ik even op haar fiets kon passen. Ze kon dan even weg voor een kleine boodschap. Daarna lunchte ze op het andere bankje en ze was zo vriendelijk om me op de foto vast te leggen. Na de lunch vervolgde ik de route richting Katwijk. Helaas heeft de regen besloten mij het laatste uur te vergezellen. Dus het regenjasje en de overschoenen weer aan. Ik was maar wat blij dat ik vanochtend besloten heb vandaag luxe te overnachten in hotel Duinlust en niet in hotel Sonnevanck (zie foto) in Noordwijk. Weliswaar vandaag een korte route van zo’n 55 km maar de afgelopen dagen had ik al meer dan voldoende km’s in de benen, ik houd het wel een beetje bij en ik
Zit al ruim boven de 300. Nadat ik me op mijn kamer had geïnstalleerd was het tijd om
het dorp te verkennen. Ik fietste naar de boulevard en genoot van een mooie en zonnige middag. Tijd voor een lekkere strandwandeling. Dat mag ook wel eens na al dat gefiets. Ik ontdekte zowaar de Walk of Space met de handafdrukken van alle Europese astronauten in het trottoir. Ook het dorpje zelf ben ik gelopen. Wel een leuk winkelstraatje met een echt lekker koffietentje (presto). Morgen volgt de etappe naar Schoorl (80 km). Ik heb zonet de camping uitgezocht en aangeschreven. De duincamping de Lepelaer is het geworden. Nu aan de biefstuk met gebakken aardappels en broccoli in het hotel. Tot morgen.

Weer mooie foto's en groot gelijk dat je een hotel geboekt hebt. Af en toe moet de batterij weer opgeladen worden!

Jopie 2021-05-24 20:13:25

Groot gelijk dat even droog wilt slapen en lekker wilt douchen. Zo kunnen de spullen ook weer drogen. Slapen op een boxspring is ook niet verkeerd. Nieuwe energie opdoen voor de komende dagen. Einde van de week (vanaf vrijdag) wordt het weer weer beter.

Carin en Thieu 2021-05-24 20:21:10

Pffff... korte route vandaag, 55 kilometer! Respect weer, maar uit je schrijven blijkt dat je toch weer geniet. Veel plezier de komende dagen

Marina 2021-05-24 20:35:27

Weer een leuk verslag en mooie foto’s! Groot gelijk dat je een hotel hebt geboekt! Voor morgen: fijne fietsdag, geniet ervan!

Atie 2021-05-24 20:51:40

Zelfs ik voel me opgelucht dat je lekker warm en droog in een hotel bivakkeert!

Anne Neve 2021-05-24 21:15:48

Weer mooie foto's lieffie.... en heel verstandig een warm hotelletje. Even alles laten drogen, een goed bed en een lekkere biefstuk. Morgen weer een stevige rit voor de boeg.... hopelijk redelijk droog! Maar ook in Schoorl hebben ze een mooi hotel staan ...... zou er zeker nog over nadenken 😇♥️

Jacqueline 2021-05-24 21:43:53

Wat een regen Maurice.... lekker hoor ff in een hotel. Toevallig is het appartement van Rob naast “hotel” Sonnevanck. Hij is nu in Eindhoven anders had je gewoon bij hem kunnen overnachten.

Annemieke 2021-05-24 21:52:19

Ja, dat weet ik nog bij de KNRM! Hebben we de foto’s nog van. Mooie herinneringen!

Sjoerd 2021-05-24 22:10:46

Het zit jouw en Alex wel mee. Gedver wat een weer. Zondag waren in Zuid-Holland en was het goed te doen, maar verder... . Goed dat je in de hotels terecht kunt en je camping overnachting hebt kunnen verplaatsen. Zoals ik ook al tegen Alex zei: pluk de dag. Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je volgende verslag. Groet Robert

Robert Kosse 2021-05-24 22:33:01

Weer mooie fotos Maurice en lijkt me heerlijk even genieten van de luxe van een hotelkamer. De blauwe lucht is ook mooier dan al het grijze. Groetjes en fijne tocht voor morgen

Karin 2021-05-24 23:12:26

Groot gelijk pa! Lekker in een hotel. Succes met de etappe morgen!

Thijs 2021-05-25 00:31:44

Dat is weer eens een mooi verslag Maurice. Ga zo door we fietsen in gedachten met je mee.

Esther Vredegoor 2021-05-25 06:35:14

Vandaag fiets je door een prachtig duingebied! Geniet van het uitzicht en het (betere) weer!

Bernd 2021-05-25 10:15:44

Weer mooie blauwe foto's. Hopelijk goede nachtrust gehad en energie voor de volgende dag.

Jeroen H. 2021-05-25 15:03:47

Super leuk om te lezen Maurice! Goed bezig...! Een doorzetter... die ook goeie keuzes maakt...😉