‘T is alles goud wat er blinkt

Duitsland, Gersthofen

Ik heb genoten van mijn rustdag. Ik slaap zowaar wat uit (tot 07:30). Naast mijn tentje is een gezelschap jonge mannen uit Kroatië gekomen die speciaal hier zijn om te trainen in de wildwaterbaan die hier in de buurt ligt. Die waterbak heb ik overigens niet bezocht wel de stad. Wat een bijzondere stad is Augsburg. Ik ben er alleen een dag te vroeg de hele stad staat op zijn kop overal worden er geklust en het nodige opgebouwd. Morgen begint kennelijk een groot muziekfeest het Rathausplatz wordt omgetoverd tot een groot podium. En de beroemde lange Maximilianstrasse wordt voorzien van vele kleine podia en de nodige eettentjes en foodtrucks. Ik ga dat niet meer meemaken morgen zit ik weer op de fiets nu naar de Ammerzee. Ik heb de verschillende hoogtepunten die Augsburg rijk is bezocht. Maar ook het Clima Camp naast het Rathaus. Ik heb er nog even een praatje meegemaakt. Ze zitten daar al twee jaar en overnachten er ook. De gemeente probeerde ze te lozen maar via een geding is het ze gelukt om hier als politieke beweging te blijven staan. Idealisten als je het mij vraagt. Ook was ik in het Schaezlerpaleis. Een museum voor barokke kunst maar ook met een betoverend mooie rococo Festsaal. Hier zullen heel wat bijzondere feesten geweest zijn. Waar je ook kijkt overal kijk je naar jezelf. Zoveel spiegels, dat zal vroeger wel bijzonder geweest zijn. Maar de meest bijzondere zaal ‘De Goldene Saal’ in het Rathaus. Alles is goud wat er blinkt. Ik heb geprobeerd hiervan wat vast te leggen maar het is zo overweldigend. In de stad zelf zijn ook verschillende prachtige fonteinen te bewonderen die door een Nederlander zijn ontworpen en gebouwd. Ik bezoek ook nog een museum met zaken die in en rond de stad zijn opgegraven uit de Romeinse tijd. Op zich niet zo bijzonder, wel was de kassa juffrouw erg aardig. Op het eind van de Maximilianstrasse staan nog twee bijzondere kerken die tegen elkaar zijn vastgebouwd. Bij een ervan steek ik een kaarsje op. Tenslotte maak ik nog van de mogelijkheid gebruik om de Decathlon, maar die zit buiten de stad, te bezoeken voor een nieuwe tentlamp. De andere heeft het gisteren begeven. Die werkte weliswaar op led maar wel met batterijen de nieuwe is oplaadbaar en daardoor wat minder in gewicht. Ja elke gram telt nu ik richting Alpen ga. Omdat ik morgen weer eenvoudig op de fiets zit die ik me nu tegoed aan een ‘Lammhaxe auf kräftigem Rotwein-rosmarin juz’ dat stond in ieder geval op het bord met speciale aaanbiedingen van het restaurantje waar ik nu zit. En ik moet zeggen het smaakte heerlijk.

47 km

Je heb je rustdag goed benut, goed bezig. Mooie fotos wederom.

Henk 2023-06-27 21:17:01

Heerlijk zo’n rustdag. Wat een mooie foto’s van zowel de typische Duitse bouwstijl als het Barokke en Roccoco interieur 🤩

Atie 2023-06-27 21:20:48

Nou Maurice, niets te veel gezegd over de schoonheid van Augsburg! Weer geweldig mooie foto’s gemaakt, de foto’s geven inderdaad een indruk van Augsburg!

Riny 2023-06-27 21:23:03

Wat een weelde en pracht. Erg mooie foto's van de gebouwen en interieuren. Dan voel je jezelf heel nietig. Veel succes de komende dagen in de Alpen.

Carin en Thieu 2023-06-27 21:43:11

Dank je wel weer Maurice voor het ons laten mee genieten van alles wat je beleeft op je tocht. Diep respect voor je enorme energie elke dag en voor je optimisme over het “stukje” omrijden enzo. Dat is voor sommigen van ons al een hele tocht! En ook de foto’s geven goed weer wat je hebt gezien en gedaan die dag. Heel veel succes in de bergen en ik blijf je met heel veel plezier volgen. Groetjes

Tineke 2023-06-27 22:02:27

Wat een pracht en praal allemaal. Lekker zo'n dagje niet fietsen. Bent wel actief geweest. Morgen weer een mooie fietstocht.

Jolanda 2023-06-27 22:08:44

Weer mooi om te lezen. Blijf genieten, pa. Veel succes richting en in de Alpen!

Sjoerd 2023-06-27 22:43:56

Geweldige foto’s. Wat een belevenis!

Jacky 2023-06-27 23:42:27

Wat een pracht en praal!

Ton Haas 2023-06-28 01:11:07

Dank je wel Maurice voor je prachtige verhalen en foto's. En zo leuk te weten wat je elke dag eet: die kip met ananas van vorige week vond ik maar niets maar de 'Lammshaxe mit kraftigem rotwein-rozmarin juz' inspireerd me. Kus!

esther 2023-06-28 07:51:01

Wat een leuke verslagen schrijf je, en mooie foto's. Vraag me af of de een camera bij je hebt of gewoon met je telefoon de foto's maakt. Succes en plezier verder

Marina Sengers-Kuijs 2023-06-28 16:58:06

Mooie foto's van een indrukwekkend 'goud' paleis. Zo kom je nog eens ergens. Wij houden het in gedachten voor als we in daar in buurt zijn.

Hans Gruijters 2023-06-28 17:19:14

Geweldig om al dat moois te zien van jou reis.sterke met al dat klimmen straks